در ديداري كه بين وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه و كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در سوريه انجام شد، دوطرف بر اجراي كامل طرح 6 ماده اي كوفي عنان، تاكيد كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سانا؛ در اين ديدار، المعلم از اصلاحات صورت گرفته و گام هايي كه در جهت بهتر شدن اوضاع توسط دولت سوريه در ماه هاي اخير انجام شده، سخن راند و خطاب به عنان گفت: تروريست ها در شرايط كنوني همه توان خود را براي ايجاد هرج و مرج و بي ثباتي در سوريه بكار گرفتند كه مقاومت دولت و ملت سوريه، آنها را با شكست روبرو كرده است.

وي در ادامه افزود: دولت سوريه اين آمادگي را دارد تا هرگونه همكاري را با هيئت ناظران اعزامي سازمان ملل متحد براي از بين بردن بحران در سوريه انجام دهد و از كشورهاي حمايت كننده گروه هاي مسلح تروريستي در اين كشور خواست تا از اقدامات خود عليه ملت سوريه دست بردارند.

در ادامه اين ديدار، كوفي عنان از حمايت جامعه بين المللي از طرح سازش و تلاش هاي صورت گرفته براي ادامه هماهنگي با رهبران سوريه سخن گفت و از همكاري دولت سوريه براي اجراي طرح سازش و بازگشت امنيت و ثبات به اين كشور، قدرداني كرد.

وي همچنين، اقدامات دولت سوريه در حمايت از ناظران بين المللي در اجراي صحيح ماموريتشان را نشانه صداقت مقامات سوريه دانست و ابراز اميدواري كرد كه كميته حقيقت ياب در سوريه، هرچه سريعتر نتيجه پيگيري خود را در مورد قتل عام مردم در منطقه "الحولة" به دست تروريست ها را به هيئت ناظران بدهد و اين اقدامات را از سوي تروريست ها بشدت محكوم كرد.

در همين حال، سخنگوي هيئت ناظران بين المللي در سوريه، اعلام كرد كه تعداد ناظران در سوريه از مرز 280 نفر گذشته است.
برچسب ها: المعلم ، عنان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار