گروه واگنر روسیه که برای کمک به ارتش مالی و مبارزه با افراطیان در این کشور اعزام شده است، گزارشی درباره درگیری با شبه‌نظامیان منتشر کرد.

گروه واگنر در بیانیه‌ای گزارش داد که نبرد‌های خشونت‌باری با شبه‌نظامیان در مالی طی دوره ۲۲ تا ۲۷ جولای (۱ تا ۶ مرداد) انجام داده است.

براساس گزارش آر تی، این گروه همچنین از تلفات جنگجویان خود خبر داده و تائید کرد فرمانده یک جوخه هجومی متعلق به این گروه در این درگیری‌ها کشته شده است.

در بیانیه منتشر شده در کانال تلگرامی این گروه آمده است: در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۷ جولای ۲۰۲۴، سربازان نیرو‌های مسلح مالی و اعضای لشکر سیزدهم طوفان گروه واگنر، به فرماندهی فرمانده سرگئی شوچنکو، نبرد‌های خشونت آمیزی را علیه شبه نظامیان از جمله القاعده  انجام دادند. 

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که جوخه طوفان به فرماندهی شوچنکو در روز اول توانست اکثر افراطیان را از بین ببرد و بقیه آنها را مجبور به فرار کرد. اما طوفان در ادامه به افراط گرایان اجازه داد تا دوباره دور هم جمع شوند و تعداد خود را به ۱۰۰۰ نفر افزایش دهند، به همین دلیل فرماندهی واگنر تصمیم گرفت نیرو‌های اضافی را برای کمک به جوخه سیزدهم به منطقه نبرد منتقل کند. در ۲۵ جولای، شبه نظامیان دوباره حمله کردند، اما به دلیل اقدامات هماهنگ نیروهای گروه واگنر و ارتش مالی، تلاش برای حمله دفع شد.

این بیانیه می‌افزاید: طی دو روز بعد، افراط گرایان با استفاده از سلاح‌های سنگین، پهپادها و خودرو‌های انتحاری تعداد حملات گسترده را افزایش دادند که منجر به تلفات نیرو‌های گروه نظامی ویژه واگنر و سربازان نیرو‌های مسلح مالی شد. آخرین پیام رادیویی گروه شوچنکو در ۲۷ جولای در ساعت ۱۷:۱۰ بدست دیگر اعضا رسید که در آن گفته بودند: در جریان درگیری شدید فقط ما سه نفر باقی ماندیم و به مبارزه ادامه دادیم. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار