منابع صهیونیستی اعلام کردند نخست‌وزیر این رژیم با خروج ۱۵۰ کودک بیمار از غزه برای درمان، مخالفت کرده است.

بنا به گزارش رسانه‌های رسمی صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، اجازه نداد حدود ۱۵۰ کودک بیمار فلسطینی برای درمان از غزه به امارات بروند.

براساس گزارش آناتولی، روز شنبه براثر اصابت موشک گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به یک زمین فوتبال در مجدل شمس ۱۲ نفر از جامعه دروزی کشته و حدود ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند. مجدل شمس در ارتفاعات جولان سوریه است که پس از جنگ ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی، اشغال شده است.

شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این راستا گفت: قرار بود گروهی از کودکان بیمار امروز (دوشنبه) از غزه خارج و از طریق اسرائیل به امارات بروند، اما پس از حادثه مجدل شمس، نخست وزیر (نتانیاهو) دستور خروج را لغو کرد.

این شرکت به هیچ رابطه‌ای بین تصمیم نتانیاهو و حادثه مجدل شمس و همچنین به تعیین تاریخ جدیدی برای خروج کودکان بیمار، با توجه به ادامه جنگ اسرائیل علیه غزه از ۷ اکتبر گذشته، اشاره نکرد. از سویی دیگر هیچ اظهارنظری از سوی امارات در این زمینه صورت نگرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی از چند ماه پیش گذرگاه مرزی زمینی رفح بین غزه و مصر را اشغال کرده و آن را بطور کامل بسته است و مانع از خروج بیماران و مجروحان برای درمان و ورود کمک‌های بشردوستانه کمیاب می‌شود.

جنگ اسرائیل با حمایت مطلق آمریکا علیه غزه منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند و مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی است. با این وجود تل‌آویو در تحقیر جامعه بین المللی به جنگ ادامه می‌دهد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت وخیم انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
این هم ظلم به مطلوم است وخدا همانطور نامعلوم آقا خدا کجایی ببینی که مظلومان تکه تکه شدند بیدار باشن
آخرین اخبار