وزیر خارجه آمریکا در تماس با رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که جنگ گسترده‌ای با حزب‌الله نباید در بگیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه گفت‌وگو کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، به گزارش رسانه‌های آمریکایی، بلینکن در تماس تلفنی با هرتزوگ بر اهمیت اجتناب از تشدید درگیری تاکید کرد.

دو طرف درباره تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک که به شهرک نشینان مرز رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند و همچنین تلاش‌های مداوم برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرا، گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ادعا کرد که این رژیم می‌خواهد به حزب الله لبنان آسیب برساند، اما نمی‌خواهد منطقه را به یک جنگ همه جانبه بکشاند، در حالی که دو مقام دیگر گزارش دادند که این رژیم برای این احتمال آماده می‌شود که درگیری چند روزه‌ای در پیش خواهد داشت.

اظهارات این مقامات در حالی بیان شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اواخر دیروز یکشنبه جلسه‌ای را برای ارزیابی وضعیت امنیتی و شورای جنگی، یک روز پس از کشته شدن ۱۲ کودک در حمله به روستای مجدل شمس برگزار کرد.

حادثه مجدل شمس در بلندی‌های جولان روز شنبه منجر به کشته شدن دست کم ۱۲ نفر و مجروح شدن بیش از ۳۰ نفر دیگر شد که در آن ارتش کودک‌کش رژیم صهیونیستی انگشت اتهام را به سمت حزب الله بلند کرد اما حزب الله قاطعانه این موضوع را تکذیب کرد. 

در همین راستا شاهدان عینی به خبرنگاران شبکه العربی گفتند که ادعای ارتش صهیونیستی دروغ است زیرا موشکی که به این زمین فوتبال اصابت کرد از موشک‌های گنبد آهنین رژیم صهیونیستی بوده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار