درگیری بین ترکیه و رژیم صهیونیستی به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره اسرائیل بالا گرفته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه در گفتگو با کانال تلویزیونی «هالک تی‌وی» با اشاره به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه گفت: ما باید بسیار قدرتمند باشیم تا اسرائیل نتواند این کار‌ها را علیه فلسطینی‌ها انجام دهد.

وی گفت: همان طور که ما به قره باغ و لیبی وارد شدیم همین کار را با آنها [رژیم اسرائیل]نیز خواهیم کرد. هیچ چیز غیرممکن نیست. ما برای انجام چنین اقداماتی باید قدرتمند باشیم.

طبق گزارش این کانال تلویزیونی اردوغان به این شکل بر آمادگی خود برای حمایت از فلسطین به هر طریق ممکن تاکید کرده است.

سیاستمداران صهیونیست به سرعت به این اظهارات اردوغان پاسخ دادند.

یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: رئیس جمهور اردوغان راه صدام را می‌رود و تهدید به حمله به اسرائیل می‌کند. باید به یاد داشته باشد که ماجرای صدام چگونه در عراق به پایان رسید.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد که رئیس جمهور ترکیه باز هم در حال وراجی کردن و جنجال درست کردن است و خطری برای خاورمیانه است.

لاپید افزود: جهان به ویژه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید به شدت تهدید‌های وحشتناک اردوغان علیه اسرائیل را محکوم کرده و او را مجبور به پایان دادن به حمایت از حماس کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در پی این اظهارات وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که سرنوشت عامل نسل کشی (بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل) مثل سرنوشت آدولف هیتلر رهبر نازی‌ها خواهد بود. بشریت در کنار فلسطینی‌ها خواهد بود و کسانی که مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهند نمی‌توانند آنها را نابود کنند.

این وزارتخانه افزود: همانطور که نازی‌ها به خاطر جنایات کشتار جمعی مجازات شدند، کسانی که به دنبال نابودی فلسطینی‌ها هستند نیز مجازات خواهند شد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی را شهید و مجروح کرده است که اکثر آنها کودک و زن هستند. این حملات همچنین باعث مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار تن شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
بشنو و باور نکن !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۲۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
باز هم سیاه بازی هایش شروع شد معلوم نیست در کله اش چه می گذرد خدا شرش را از سر جهان بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
الهی بمیرم آقای اردوغان تو که راست میگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
اردوخان تاریخ مصرفش دارد تمام میشود
آخرین اخبار