جشنواره هنری ایران 1404 از فردا هشتم بهمن ماه به مدت سه روز در بخش های سینمایی، نمایشی، تجسمی، ادبیات، طنز، انیمیشن، معماری و موسیقی در حوزه هنری برپا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در نخستین روز از جشنواره هنری ایران 1404 در روز شنبه هشتم بهمن ماه تالار اندیشه میزبان اجرای قطعه اركسترال ایران 1404 در ساعت 20 خواهد بود و در تالار سوره در سه سانش 14، 16 و 18 سه فیلم سینمایی مهاجر، خیلی دور خیلی نزدیك و كیمیا نمایش داده می شود.
در تماشاخانه مهر از ساعت 10 همایش علمی برگزار می شود و در ساعت 16 عصر شعر و ساعت 19 نمایش عصاره اجدادی كاری از خیراله تقیانی پور به روی صحنه می رود.
"قبرستان واژه ها" عنوان نمایشی است به كارگردانی مهدی امین لاری كه ساعت 17:30 در تماشاخانه ماه به روی صحنه خواهد رفت.
در گالری شماره یك و دو خانه عكاسان، گالری ابوالفضل عالی ، سوره و خانه سوره نیز در مدت سه روز جشنواره نمایشگاه های پوستر و نگارگری، كاریكاتور، تصویر سازی، عكس و نقاشی برپا می شود.
فیلم های كوتاه، داستانی و انیمیشن نیز در سالن اوستا نمایش داده خواهد شد كه این فیلم ها در سه سانس 14 تا 15:30، 15:30 تا 17 و 17 تا 18:30 به روی پرده خواهند رفت.
در محوطه باز حوزه هنری نیز در روز نخست، نمایش خیابانی بی واسطه، آسمان آبی شهر به كارگردانی جمشید عسگری، گذر زمان به كارگردانی هادی عطایی و دروغ یابی كه دروغ نمی یافت از امین وحیدی پور اجرا می شود.
در دومین روز از جشنواره هنری ایران 1404 در تالار اندیشه قطعه اركسترال ایران 1404 اجرا می شود و در تالار سوره فیلم های گلچهره، روز سوم و فرش باد نمایش داده خواهد شد.
برگزاری همایش علمی از ساعت 10 و اجرای نمایش سیاه ای برای سیاه به كارگردانی هادی حوری در ساعت 19 از دیگر برنامه های تماشاخانه مهر در دومین روز از جشنواره است.
تماشاخانه مهر نیز میزبان تماشاگران نمایش منطقه 1404 به نویسندگی و كارگردانی حسین عاشوری و مریم جلیلی است.
نمایشگاه پوستر، نگارگری، كاریكاتور، تصویر سازی، عكس و نقاشی در گالری شماره یك و دو خانه عكاسان ، ابوالفضل عالی، سوره و خانه سوره برپا خواهد بود.
سالن اوستا نیز مانند روز نخست فیلم های كوتاه، داستانی و انیمیشن نمایش می دهد و نمایش خیابانی كارگاه مردمی به كارگردانی مسعود مهرابی، كاشت، داشت، برداشت به كارگردانی پروانه علی ضامنی و 1404 درجه به كارگردانی ژاله كاظمی در محوطه باز حوزه هنری اجرا می شود.
در آخرین روز از جشنواره هنری ایران 1404 به غیر از اجرای نمایش پنجره در پنجره به كارگرانی حمید شریف زاده، نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایش فیلم های كوتاه، داستانی و انیمیشن دو نمایش خیابانی در محوطه حوزه هنری اجرا می شود.
نمایش گذر زمان به كارگردانی ژاله كاظمی و دروغ یابی كه دروغ نمی یافت به كارگردانی امین وحیدی پور در شاعت 17 و 18:30 اجرا می شود.
یك ویژه برنامه با عنوان "در حلقه رندان" در ساعت 18 در تالار سوره حوزه هنری در آخرین روز از جشنواره هنری ایران 1404 برگزار خواهد شد.
آیین اختتامیه جشنواره هنری ایران 1404 نیز ساعت 20 دهم بهمن ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.