سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور پورمحمدي صورت گرفت

آغاز به كار مركز همكاري منطقه‌اي دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي اكو

دومين اجلاس رؤسا و نمايندگان دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي عضو سازمان همكاري اقتصادي(اكو) با حضور حجت‌الاسلام پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور در تاجيكستان برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني سازمان بازرسي دومين اجلاس رؤسا و نمايندگان دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي عضو سازمان همكاري اقتصادي(اكو) با حضور حجت‌الاسلام پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور در تاجيكستان برگزار شد.

در اين اجلاس، مركز همكاري منطقه‌اي دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي اكو آغاز به كار كرد و سازمان بازرسي كل كشور به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران به عنوان دبيرخانه دائم اين مركز انتخاب شد.

دومين اجلاس رؤسا و نمايندگان دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي عضو سازمان همكاري اقتصادي(اكو) با حضور نمايندگان ايران، افغانستان، پاكستان، تركيه، قرقيزستان، آذربايجان و قزاقستان در شهر دوشنبه تاجيكستان برگزار شد. در اين اجلاس، اساس‌نامه مركز همكاري منطقه‌اي دستگاه‌هاي مبارزه كننده با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي اكو به تصويب رسيد و سازمان بازرسي كل كشور به عنوان دبيرخانه دائم اين مركز انتخاب شد.

نخستين اجلاس رؤساي دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي رسيدگي كننده به شكايات مردمي كشورهاي عضو اكو، با ابتكار سازمان بازرسي كل كشور و با هدف تأسيس نهاد همكاري منطقه‌اي براي ايجاد تسهيلات در زمينه تبادل اطلاعات، تجربيات، معاضدت‌هاي حقوقي و اداري و همكاري‌هاي لازم در مجامع بين‌المللي؛ سال گذشته(ماه مي‌2011) در تهران برگزار گرديد. در اين اجلاس نمايندگان كشورهاي عضو توافق نمودند كه مركز همكاري منطقه‌اي دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي اكو تأسيس گردد و نيز جمهوري تاجيكستان به عنوان ميزبان دومين اجلاس رؤساي دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني براي امضاء سند نهايي اساس‌نامه انتخاب گرديد.

مسئوليت دبيرخانه موقت مركز در اين اجلاس بر عهده سازمان بازرسي كل كشور سپرده شد و اين سازمان موظف گرديد پيش‌نويس اساس‌نامه را تدوين و در اجلاس كارشناسان نهايي و براي دومين اجلاس از طريق دبيرخانه اكو در اختيار كشورهاي عضو قرار دهد. در اجلاس كارشناسان نيز كه به ميزباني سازمان بازرسي كل كشور و با همكاري كشورهاي عضو در ژانويه 2012 در جمهوري اسلامي ايران تشكيل گرديد، نمايندگان كشورهاي عضو و دبيرخانه اكو شركت نمودند.

پيش نويس اساس‌نامه با اجماع نظر كارشناسان نهايي گرديد و مقرر شد اساس‌نامه مركز، رسماً در دومين اجلاس دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي عضو سازمان همكاري اقتصادي(اكو) به تأييد كشورهاي عضو برسد.

اين اساسنامه در دومين اجلاس در شهر دوشنبه پايتخت جمهوري تاجيكستان به تصويب كشورهاي عضو رسيد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: بازرسی ، اکو ، پورمحمدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.