رئيس سازمان بازرسي کل کشور گفت: مهم‌ترين مسئله‌اي که جنبش عدم‌تعهد در اجلاس تهران بايد در نظر داشته باشد، خارج کردن سامانه تصميم‌گيري بين‌المللي از نفوذ سلطه‌گران است.

مصطفي پور‌محمدي رئيس بازرسي کل کشور در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران، اظهار داشت: برگزاري اين نشست در تهران يک حادثه بزرگ در سطح ملي و بين‌المللي براي کشورمان است.

وي تصريح کرد: در شرايط کنوني که استکبار جهاني و نظام سلطه سعي دارد از هر جهت جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار قرار دهد، برگزاري اجلاس عدم تعهد موقعيت و جايگاه کشورمان را از لحاظ سياسي ارتقا خواهد بخشيد.

پورمحمدي با بيان اينکه مديريت مناسب در برگزاري اين نشست مي‌تواند دستاوردهاي بزرگي براي کشورمان داشته باشد، افزود: با مديريت مناسب مي‌توان فضاي بين‌المللي را در راستاي منافع ملتها رقم زد.

رئيس بازرسي کل کشور با اشاره به مباحث مهمي که بايد در اجلاس تهران مطرح شود، اظهار داشت: اگر چه دستور کار اجلاس مشخص و تدوين شده است اما بهتر است مباحثي مطرح شود که سامانه تصميم گيري بين‌المللي را از نفوذ ابرقدرتها خارج کند.

پور محمدي با بيان اينکه مسئله سوريه در اجلاس سران بايد يکي از محورهاي مهم گفتگو قرار گيرد، تصريح کرد: اتفاقات در کشورها بايد توسط خود ملت‌ها و بر اساس قواعد بين المللي پذيرفته شده اداره شود لذا سران استکبار و سلطه جويان براي ملت‌ها تصميم‌گيري نکنند.

رئيس بازرسي کل کشور در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال کانديداتوري وي در انتخابات رياست جمهوري آتي و تشکيل ستاد انتخاباتي خاطر نشان کرد: اکنون هيچ گونه اظهار نظري در قبال تشکيل ستاد انتخاباتي و ورود به صحنه انتخابات آتي رياست جمهوري ندارم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: پورمحمدی ، احزاب ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار