رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در حرم مطهر حضرت امام(ره) گفت: دشمن در حال فتنه انگيزي است،نبايد وقت بيداري به فكر اختلاف و مسائل حاشيه‌اي بود.

 به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور؛ حجت‌الاسلام  پورمحمدي رييس سازمان بازرسي كل كشور در مراسم گرامي داشت يوم الله 15 خرداد قم گفت: قيام 15 خرداد در يك پايگاه رفيع و بلند يعني پايگاه روحانيت جليل‌القدر تشيع اتفاق افتاده است. اگر اين تحول از هر كانون و مبداء ديگري اتفاق مي‌افتاد امكان اين توسعه،‌فراگيري، نورانيت و شفافيت وجود نداشت. قيام 15 خرداد در پايگاه انتشار فرهنگ شيعي و حوزه مقدسه علميه قم اتفاق افتاد و اين پيوند مقدس، راهگشا و رمزگشا است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: هنر برجسته امام(ره)‌ اين بود كه امت اسلامي را با راه علي(ع) آشنا و ولايت داري را در جامعه نهادينه كرد.

 وي اظهار داشت: نجات و صلاح جامعه با ولايت و امامت است. امامت براي اين است كه جامعه اسلامي نظام و سامان پيدا كند. امام پايه و اساس اسلامي است كه بايد رشد،‌ تعالي و كمال پيدا كند. اگر امام را از اسلام بگيريد كمال و نشاط از اسلام گرفته مي‌شود.

 پورمحمدي با تأكيد بر اينكه امام (ره) فرهنگ ايثار و مردم داري را به ما آموخت خاطرنشان كرد: امام (ره) ولايت را در جامعه اسلامي تثبيت كرد و باعث رشد جامعه اسلامي شد.

وي ادامه داد: امروز رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده اين راه باشكوه و با عظمت است.

اكنون وقت بيداري است نه پرداختن به مسايل حاشيه اي و اختلاف / دشمن در حال فتنه انگيزي است

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در حرم مطهر حضرت امام(ره) گفت: رهبر معظم انقلاب در اين سخنان،‌ آيين ولايت داري در مكتب امام(ره) و عواملي كه مانع پيشرفت مي‌شود را تبيين فرمودند. اگر مي‌خواهيم هشدار رهبري را جدي بگيريم و دوباره دچار وضع دوزخي قبل انقلاب نشويم بايد با همه عوامل بازدارنده پيشرفت مقابله كنيم.

وي با اشاره به تذكرات مقام معظم رهبري در بياناتي كه در حرم مطهر حضرت امام(ره) داشتند تصريح كرد: دشمن در حال فتنه انگيزي است و بايد هشيار و مراقب باشيم. نبايد وقت بيداري به فكر مسايل حاشيه اي و اختلاف و دعوا بود؛ معني دشمن فهمي يعني هميشه به هوش بودن.

 قيام 15 خرداد سرآغاز شكوفايي اسلام است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: در مسير امام(ره) يك ركن ديگر هم شكل گرفت و آن اينكه مسير امام(ره) به مبلغ، مفسر، مبين،‌سردار و ‌پيشتاز نياز دارد. به همين خاطر پايگاه حوزه علميه، مركز كادر فرماندهي اين حركت و نهضت شد. امام وقتي حركت خود را آغاز كرد جمعي از بزرگان، فضلا و علما در حوزه و اقصي نقاط كشور امام(ره) را همراهي و هم نوايي كردند. سرداران و سرافرازان عظيم الشاني امام(ره) را همراهي كردند.

وي ادامه داد: در مسير انقلاب چهار عنصر به هم پيوند خورد؛ اول،‌علي شناسي و علي فهمي است. علي(ع) در زندگي ما حضور پيدا كرد و براي زندگي ما ترجمه شد. دوم،‌ امام آمد و مترجم اين پيام شد و ولايت داري را در جامعه ما زنده كرد. سوم اينكه روحانيت وارد صحنه شدند و مبلغ،‌ مبشر، آگاه كننده، هادي و پيشتاز اين حركت شدند و چهارم مبداء اين حركت بود.

هر حركتي يك سري سرباز و جانفشان مي‌خواهد و قمي‌ها در 15 خرداد نشان دادند كه با جسارت و قدرت تمام از نهضت امام(ره) دفاع مي‌كنند. حركت انقلاب و نهضت از قم آغاز شد و تا 19 دي 56 امتداد پيدا كرد. قم چرخ انقلاب را انرژي و نيرو بخشيد و اين حركت را بالنده و شكوفا كرد تا اينكه به پيروزي رسيد. اينكه امام مي‌گويد براي هميشه اعلام مي‌كنم كه روز 15 خرداد زنده است و براي اين روز عزاي عمومي اعلام مي‌كنم و انتظار فرج از 15 خرداد مي‌كشم به اين خاطر است كه اين روز به تعبير امام(ره) سرآغاز شكوفايي اسلام است.

وي ادامه داد: امروز همه ‌دشمنان حقيقت و انسانيت جمع شدند تا به ما آسيب برسانند. خوشبختانه يك عقبه قدرتمند پنجاه ساله پشت سر ما قرار دارد. رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام(ره) توانايي‌ها،‌ پيشرفت‌ها و دستاورد‌ها و موفقيت‌هايي كه در طول سال‌هاي اخير داشتيم را بر شمردند. ما الآن ميراث دار امام(ره)،‌ قيام ‌15 خرداد و شهداي مان هستيم؛ به همين خاطر وظايفي بر عهده ما است كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنم.  

ولايت كانون و محور نظام اسلامي است

پورمحمدي افزود: اولين وظيفه ما حفظ نظام است. نبايد اجازه داد شاكله نظام ‌توسط هر كس و در هر جايگاهي كه قرار دارد مخدوش شود؛. امام با كسي تعارف نداشت. امام وقتي احساس كرد شايد از ناحيه نزديك‌ترين افرادش به انقلاب آسيبي برسد كنارشان گذاشت. اين مرام و راه امام است. وظيفه ديگر اين كه حافظ ولايت باشيم. نظام اسلامي بدون ولايت معنا ندارد. برخي‌ها مي‌گويند حكومت ديني، حكومت الهي،‌ دولت اسلامي و...؛ ما اين‌ها را قبول داريم ولي حواس ما جمع است كه ركن دولت اسلامي و دولت ديني و الهي، ولي است. بدون ولي هر كس هر حرفي بزند سر به بيراهه و كج راهه مي‌گذارد. كانون و محور نظام اسلامي ولايت است.  

مبارزه با فساد آرمان نظام و ميراث امام(ره) است

رئيس سازمان بازرسي همچنين گفت: اولين شعار در نظام اسلامي عدالت محوري است. نبايد در جامعه الهي و اسلامي و ولايي عدالت به كنجي رفته و تضعيف شود. جامعه الهي و ديني اجازه نمي‌دهد ظلم در جامعه تسري پيدا كند؛ جامعه اسلامي و الهي از فساد دور و مبرا است. اينكه مقام معظم رهبري پيوسته بحث مبارزه با فساد را مطرح مي‌كنند به اين خاطر است كه مبارزه با فساد آرمان نظام و ميراث امام(ره) است.

وي با تاكيد بر سلامت رفتاري و اداري در جامعه اسلامي گفت: امام(ره) فرمود هدف و فلسفه ديوان سالاري و عدالت نظام اسلامي خدمت است. وقتي فساد بيايد خدمت رخت بر مي‌بندد كه متأسفانه كم و بيش در اطراف مي‌بينيم و بايد نگران آن بود.  

ادعاي پيروي از امام (ره) را مطرح مي‌كنيم ولي قوانين را زير پا مي‌گذاريم

پورمحمدي با اشاره به جايگاه و اهميت احترام به قانون در سيره امام(ره) گفت: امام (ره) همواره بر رعايت قانون تاكيد داشتند. اين در حالي است كه ادعاي پيروي از امام (ره) را مطرح مي‌كنيم ولي قوانين را زير پا مي‌گذاريم؛ اين چه امام خواهي و ولايت مداري است؟ بايد به راه امام (ره) و مسير رهبري و اجراي فرامين مقام معظم رهبري باز گرديم.

وي همچنين خاطر نشان كرد: احساس مسئوليت عمومي يك رسالت بزرگ در جامعه و نظام ما است. همه بايد احساس مسئوليت كنيم. اگر چنين باشد از دشمن خطري متوجه ما نخواهد بود و اگر آسيبي برساند نظام ما با استواري باقي خواهد ماند.
/ش4
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار