توزیع عادلانه یارانه ها گامی در تحقق عدالت محوری

استاندار خراسان جوبی گفت: در سند تحول مردمی توجه به اقشار ضعیف و تحقق عدالت محوری یک اولویت است از این رو توزیع عادلانه یارانه‌ها طرحی مهم و حیاتی برای کشور محسوب می شود

استاندار خراسان جنوبی در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی گفت:  برای اجرای درست طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با یکدیگر هم‌افزایی، هماهنگی، همسو و همراه باشند.

او گفت: برخی انتقاد داشتند در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم چرا باید این طرح اجرا شود یا اینکه حداقل در چهار سال دوم دولت انجام شود، اما اخلاص و دلسوزی رئیس جمهور سبب شد هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

قناعت گفت: برای اجرای این طرح بزرگ نظام و حاکمیت، برخی کارشناسان اقتصادی موافق و برخی نیز ساز مخالف می‌زنند در حالی که برای منافع مردم باید این طرح اجرا می‌شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با یارانه‌های مردم ما کشور‌های دیگر سود می‌برند در حالی که در داخل بعضا با کمبود کالا مواجه می‌شدیم.

او گفت: پارسال فقط ۲۵۰ هزار تن کالای قاچاق در کشور کشف شد و بدون شک خیلی بیشتر از این میزان نیز خارج شده لذا راه‌حل اصلی مبارزه با قاچاق این است که سود و منافع قاچاقچیان برداشته شود پس باید یارانه‌ها هدفمند شده و به دست مردم برسد.

قناعت گفت: در کشور ارز را گران می‌خریدیم، اما ارزان در خدمت واردکننده قرار می‌دادیم در حالی که مردم منتفع نمی‌شدند در نتیجه در داخل با کمبود اقلام مواجه می‌شدیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هر استانی پای کار، هماهنگ و هم‌افزا باشد، مشکلات استان و مردم کم می‌شود و استانی که مدیران فعال نباشند دچار مشکل می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: برای اجرای این طرح ۱۰ بانک دولتی و خصوصی در خراسان جنوبی در نظر گرفته شده که بانک کشاورزی مرجع همه بوده و ۷۰ درصد تسهیلات را برعهده خواهد داشت.

قناعت گفت: برای پرداخت تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان باید واحد‌های تولیدی را احصا کرده و در اختیار کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قرار دهند لذا انتظار داریم مدیران عامل بانک‌های استان نیز به جد پای کار بوده و در اجرای درست طرح بکوشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌ها باید با جدیت موضوعات مربوط به استان را پیگیری کرده و به نفع مردم استان قدم بردارند، چون نمی‌خواهیم هیچ دغدغه‌ای در این خصوص داشته باشیم و همراه مدیران پیگیر خواهیم بود.

او گفت: تا دو هفته آتی مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استان ممنوع است و باید ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس و فعال باشند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر عدم خروج منابع جذب شده و تودیعی مشتریان بانک‌ها به خارج استان، گفت: قابل قبول نیست منابع استانی مانند خراسان جنوبی که مورد بی‌توجهی قرار گرفته از استان خارج شود لذا در این خصوص مکاتبات لازم انجام و پیگیری می‌کنیم.

قناعت گفت: انتظار ما توسعه متوازن استان با همکاری بانک‌ها است و متناسب با چارچوب‌ها، اعتبارات توزیع می‌شود، اما همچنان نیاز به توسعه متوازن با همکاری بانک‌ها هستیم.

او گفت: همچنین از مدیران عامل بانک‌های استان انتظار داریم از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای جذب اعتبار و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران و مردم استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای پیشرفت استان باید در قالب یک تیم هم‌افزایی، همراهی و هماهنگی داشته باشیم لذا انتظار ما از شورای هماهنگی بانک‌های استان راهگشایی و گره‌گشایی است.

 قناعت گفت: اگر قرار است در حوزه بانک‌ها اتفاقات خوبی رقم بخورد باید این جمع تصمیم‌گیری کرده و با هم همکاری و هم‌افزایی داشته باشند تا منابع به استان‌های دیگر نرود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.