بیش از یک میلیون و ۹۹۴ هزار تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با شروع طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز یک فروردین جاری، یک میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۶۴ تردد توسط ۸۰ دستگاه تردد شمار استان ثبت شد.

اسدالله جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به قرارگیری ماه مبارک رمضان در ایام نوروز ۱۴۰۳ ترافیک جاده‌ای استان در هفت روز نخست طرح نوروزی راهداری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: از مجموع تردد‌های ثبت شده تعداد یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۲ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد ۳۴۰ هزار و ۶۰۲ تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: در مدت ذکر شده تعداد ۱۸۹ هزار و ۳۲۷ وسیله نقلیه وارد استان و ۱۸۴ هزار و ۲۰۴ وسیله نیز از استان خارج شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای طرح نوروزی، تردد بین استانی از محور‌های استان نسبت به بازه مشابه طرح نوروزی در سال گذشته پنج درصد کاهش داشته و بیشترین تردد از محور‌های بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه، بیرجند – خوسف ثبت شده است.

جلال‌زاده گفت: در این مدت ۲ هزار و ۴۲۱ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر مشغول به خدمت رسانی در طول راه‌های استان هستند، افژود: از هموطنان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودرو‌های شخصی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.