استاندار خراسان جنوبی:

اعتبار کتابخانه مرکزی بیرجند پیگیری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند ضروری است و تامین اعتبار مورد نیاز آن پیگیری می‌شود.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه در دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بیرجند گفت : برای ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند به عنوان یک ضرورت از محل منابع ملی هم مجموعه شما و هم ما پیگیری لازم را از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهیم تا روند احداث آن آغاز شود.

وی گفت: پیگیری در مورد خلع ید نشدن زمین کتابخانه مرکزی بیرجند هم از طریق اداره راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای تکمیل ۱۲ کتابخانه عمومی در دست اجرا از محل منابع استانی کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه‌های عمومی استان از محل دور دوم سفر رئیس جمهور گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال به استان و ۱۰۰ میلیارد ریال به سازمان مرکزی کتابخانه‌ها اختصاص یافته است که انتظار داریم از این محل نیز کتابخانه مرکزی استان ویژه دیده شود.

قناعت خواستار توسعه کتابخانه‌های سیار در روستا‌های استان شد و افزود: برخی کتابخانه‌ها تجهیزات قدیمی دارند که نیاز است به‌روز رسانی شود.

وی گفت: نویسندگان و ناشران بومی خوبی در خراسان جنوبی داریم که انتظار است این آثار خریداری و از این افراد حمایت شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی در شرقی‌ترین نقطه کشور قرار دارد و از نظر بُعد مسافت دورترین استان به پایتخت است که دوری باعث می‌شود در زمان دیده شدن جزء استان‌های پایین جدول باشد.

وی گفت: در گذشته به خراسان جنوبی کمتر توجه شده و اکنون با وجود اینکه سومین استان پهناور کشور است جزو استان‌های کم برخوردار بوده و در عرصه پیشرفت نسبت به استان‌های دیگر عقب است.

قناعت عنوان کرد: خراسان جنوبی در زمینه زیرساخت‌ها دچار مشکل است البته در ۲ سال گذشته به حوزه زیرساخت‌های آن توجه جدی شده است.

وی با اشاره به گره‌گشایی از طرح‌های زیرساختی استان از جمله راه، راه آهن، مسکن، انتقال آب از دریای عمان و گازرسانی گفت: به همت دولت سیزدهم برای پایدارسازی شبکه گاز استان طرح انتقال گاز از دشتک زابل با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال وارد فاز اجرایی شد و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مردم خراسان جنوبی علیرغم اینکه در استان کم برخوردار زندگی می‌کنند، اما در صحنه‌های مختلف انقلاب، سنگ تمام می‌گذارند و در انتخابات امسال هم مشارکت مردم ۶۳.۸ درصد بوده و دومین استان از نظر مشارکت انتخاباتی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار