خراسان جنوبی رتبه دوم نرخ ولادت کشوری را حفظ کرد

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از حفظ رتبه دوم کشوری نرخ ولادت خراسان جنوبی در دو سال متوالی خبر داد.

 امیرآبادی‌زاده ،مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به‌مناسبت روز ملی جمعیت به بیان آمار جمعیتی استان پرداخت و گفت: ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان با ابلاغ سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت توسط مقام معظم رهبری؛ به عنوان روز ملی جمعیت نام‌گذاری شده است.

وی افزود: خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ با نرخ ولادت ۱۸.۱ حائز رتبه دوم کشوری شده است و این در شرایطی است که این نرخ در نُرم کشوری ۱۲.۶ است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: نرخ ازدواج نیز در سال گذشته در خراسان جنوبی با صعود دوپله‌ای از رتبه یازدهم به رتبه نهم با رقم ۶.۶ رسیده است.

امیرآبادی‌زاده اعلام کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۲۷۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که با افزایش ۲.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: میانگین سن مادران در اولین ولادت فرزند در استان حدود ۲۵ و پدران ۲۹ سال بوده که نسبت به میزان میانگین کشوری رقم پایین‌تری را داراست.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: متوسط فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند در خراسان جنوبی ۳ سال و هشت ماه بوده که از میزان کشوری آن که ۴ سال و ۲ ماه است، کمتر بوده است.

امیرآبادی‌زاده عنوان کرد: از ابتدای امسال نیز ۲۹ مورد دوقلوزایی و یک مورد سه‌قلوزایی در استان به ثبت رسیده که بیشترین میزان آن نیز مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

برچسب ها: ولادت ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.