معاون وزیر ارشاد؛

اختصاص تنها 3.5 درصد بودجه دولت به فرهنگ

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنها 3.5 درصد بودجه دولت به فرهنگ اختصاص دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ کاراندیش‌، معاون توسعه و مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:از بودجه دولت تنها بخش ناچیزی بین ۳ تا ۳.۵ درصد به فرهنگ اختصاص دارد.

وی افزود: از 3.5 درصد بین 13 تا 15 درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص و مابقی اعتبارات به سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اعم از دولتی و غیردولتی که کار فرهنگی می‌کنند، می‌رسد و باید هماهنگی بین دستگاه‌ها باشد تا هم پوشانی کنند و از بودجه اندک نهایت استفاده شود.

معاون توسعه و مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وظیفه داریم با تمام توان در جهت افزایش پیشرفت فرهنگی تلاش کنیم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارتخانه حساس و عریض و طویل است که سازما‌ن‌های تابعه آن هم گسترده است.

کاراندیش افزود : اوقاف و امور خیریه، حج و زیارت، خبرگزاری جمهوری اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی و مراکز دیجیتال زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که در مدت 4 سال گذشته اقدامات خوبی در جهت برنامه‌های فرهنگی وهنری انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت کانون‌های فرهنگی هنری از 17 هزار به 23 هزار رسید،گفت: فیلم‌های سینمایی نیز از تعداد 70 فیلم به 180فیلم رسیده است.

معاون توسعه و مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی 80 هزار کتاب به چاپ رسیده است،افزود: این امر سبب ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی شده و در حوزه فرهنگی به دلیل تکثیر، فعالیت‌های فرهنگی در دولت بودجه‌ای که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد مقدار ناچیزی است که باید تخصیص یابد.

کاراندیش با بیان اینکه برای هماهنگی بیشتر بین بخش‌های مختلف نیاز به راه‌اندازی مرکز هماهنگی است، گفت: خلأ وجود این مرکز احساس می‌شود.

انتهای پیام/ب


چاپ 80 هزار کتاب در حوزه فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.