راه یابی دو اثر تئاتر خراسان جنوبی به جشنواره بین المللی فجر

معاون امور هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با معرفی ارسال دو اثر برگزیده به جشنواره بین المللی فجر به کار خود پایان داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ زمزم،معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت و گو با خبرنگاران از بیرجند گفت : یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی سه شنبه ۲۸ شهریورماه با حضور استاندار خراسان جنوبی،مسئولان و هنرمندان تئاتر این استان در آمفی تئاتر علامه فرزان این اداره کل برگزار و با معرفی دو اثر برگزیده نمایشی «این مرد» از بیرجند و « کشتارگاه » از قاین برای شرکت در جشنواره تئاتر بین المللی فجر به کار خود پایان داد .

وی افزود: در بخش های مختلف کارگردان ها، با زیگران مرد، با زیگران زن ، طراحان صحنه، نمایش نامه نویسان سه نفر به عنوان برترین های جشنواره معرفی شدند .


مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی شامگاه (٢٨ شهریور) در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیز جامعه نیاز به شادابی و نشاط دارد و این زایده تفکر و اعتقاد هنرمندان است، گفت: هنر و هنرمند امروز فضای بانشاط را می توانند برای هر جامعه ای فراهم کند.

محبی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به رشد ٤٠٠ درصدی تماشاگران تئاتر در سال ٩٦ نسبت به سال گذشته، افزود: برابر آمارها ٦ هزار تماشاگر سال گذشته از نمایش های استان دیدن کردند اما از ابتدای سال جاری تاکنون ٢٣ هزار بلیت نمایش تئاتر در سراسر استان به فروش رسیده است .


وی با بیان اینکه باید کارهای نمایشی همراه با پژوهش و آموزش باشد و در این مقوله هر چه هزینه شود سرمایه است، گفت: بستر و انگیزه در جوانانی که کارهای نمایشی انجام می دهند وجود دارد.

انتهای پیام/ب


پایان یازدهمین جشنواره تئاتر در خراسان جنوبی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار