استقبال مردم خراسان جنوبی از هنر نمایشی؛

امروز یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی آغاز می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی خبر داد.

محبی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با حضور 10گروه نمایش از بیست و ششم تا بیست و هشتم شهریور ماه در استان برگزار می شود.


وی افزود :از میان 29نمایش که از ابتدای سال جاری تولید شده اند،16اثر به بازدید عموم رسیده اند که از این میان 10اثر برای جشنواره انتخاب شده اند .


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:نمایش های شرکت کننده در این جشنواره پس از 3مرحله کارشناسی و بازبینی ، به این جشنواره راه یافته اند .

محبی افزود:گروه های نمایشی که در این جشنواره حضور دارند از شهرستان های بیرجند،سربیشه،قاین و سرایان هستند که شامل 150هنرمند می شوند.


وی گفت:از این جشنواره 2گروه برگزیده می شوند که پس از شرکت در همایش تئاتر استان ها و ارزیابی داوران،به جشنواره فجر امسال راه پیدا می کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود:نمایش های این جشنواره در 3سالن علامه فرزان ، گلبانگ و سالن انجمن های نمایشی استان به اجرا درخواهد آمد که تمامی این سالن ها مجهز به امکانات نمایشی از قبیل نور شده اند .


محبی گفت:باتوجه به پیشرفتی که هنرهای نمایشی استان در سال جاری داشته و استقبال گسترده ای مردم از هنرنمایشی ،امسال بلیط های جشنواره برای اولین بار بصورت اینترنتی هم به فروش می رسد که فروش بلیط از ساعت13امروز آغاز خواهد شد .


وی با بیان اینکه سال جاری سال تئاتر استان است ،افزود: علاوه برجشنواره تئاتر استان،سوگواری تعزیه را درماه محرم به میزبانی شهرستان درمیان خواهیم داشت و همچنین جشنواره تئاتر معلولان استان و جشنواره تئاترخیابانی از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی درسال جاری خواهد بود .


محبی گفت:داوران این جشنواره از میان اساتید کشوری ،مدرسان تئاتر وسینما و هنرمندان سینما می باشند که قضاوت این آثار را بر عهده دارند .
انتهای پیام/ب


حضور 10 گروه نمایشی در یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار