رونق کارگاه هایی حوله بافی در شهرستان بیرجند

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند رونق کارگاه هایی حوله بافی در شهرستان بیرجند خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ فولادی ،رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت:از ابتدای سال 96 تا کنون اداره میراث فرهنگی با همکاری بخشداری مرکزی اقدام به برگزاری دوره آموزش صنایع دستی با اولویت رشته های بومی و حوله بافی در روستا های بخش مرکزی شهرستان کرد.

وی افزود: طی سه ماهه اخیر 10 دوره آموزشی در 8 روستا برگزار شد که حدود 200 نفر از زنان روستایی از این آموزش ها برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی بیرجند گفت: از آنجایی که بیش از 70 درصد هنر آموزان پس از أخذ مهارت و آموزش اقدام به راه اندازی کارگاه تولیدی می کنند، این دوره ها با هدف توانمندسازی و توسعه با محوریت اشتغال زایی انجام شد.

فولادی افزود: به کلیه هنرآموختگانی که در آزمون نهایی حضور یافته، پس از قبولی در آزمون های مربوطه ، گواهینامه پایان دوره آموزشی بر اساس ضوابط و استانداردهای سازمان اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با برگزاری این کلاس ها بیش از 100 کارگاه تولیدی ایجاد شود،گفت: اگر تولیدات هنرآموختگان دارای کیفیت باشد، پروانه تولید صادر شده و صنعتگر می تواند از مزایایی همچون بیمه صنعتگران، حضور در نمایشگاه ها، معافیت های مالیاتی برخوردار شود.
انتهای پیام/ب


پیش بینی ایجاد 100 کارگاه تولیدی حوله بافی در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.