بیرجند؛

پشتیانی از 46 صنعتگر صنایع دستی سرایان در طرح مشاغل خانگی

تعداد 46 نفر از صنعتگران صنایع دستی شهرستان سرایان ، توسط طرح پشتیبان مشاغل خانگی ساماندهی شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: توسعه صنایع دستی و مشاغل خرد و خانگی از مهمترین مؤلفه های تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی است.
 
وی افزود: در راستای حمایت از صنعتگران صنایع دستی تعداد 16 نفر در رشته میناکاری و 30 نفر در رشته حوله بافی (پارچه بافی ) در قالب طرح پشتیبان ساماندهی و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و با رفع موانع و تکمیل پرونده بزودی تسهیلات به این طرح ها پرداخت و زمینه اشتغال 46 نفر فراهم خواهد شد.
 
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: اساس کار در طرح های پشتیبان حمایت از تولیدکنندگان کارگاه های خانگی است و تسهیلات پشتیبان مخصوص افرادی است که علاوه بر داشتن مهارت کافی، مسئولیت حمایت از شاغلان خانگی را در چرخه ی تولید اعم از بازار یابی وفروش، تهیه تجهیزات و مواد اولیه، آموزش، طراحی و نوآوری به عهده می گیرند.
 
عرب افزود: از ابتدای سال 96 دو پرونده پشتیبان مشاغل خانگی تکمیل و به بانک معرفی شده اند و در صورت استقبال صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی 2 پرونده دیگر نیز در دست اقدام می باشد که در صورت اختصاص اعتبار به بانک معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.