نباید بافت روستاها در ساخت و سازها همانند شهر دیده شود

فرماندار شهرستان بیرجند از بنیاد مسکن خواست تا با صدور مجوزهای لازم توجه کنند بافت جدید روستا همانند ساخت و سازها در شهر نباشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند شامگاه دوشنبه در جشن ثبت ملی حوله بافی روستا خراشاد بیرجند گفت : نباید بافت روستاها به ویژه روستای تاریخی خراشاد در ساخت و سازها همانند شهر دیده شود و در این راستا بنیاد مسکن با توجه صدور مجوزهای لازم نیز هماهنگی به عمل آید تا این ساخت سازها به گونه ای نباشد که با نوع معماری و بافت روستا آسیب برساند.


وی افزود : هیچ مشکلی برای بهسازی و مقاوم سازی در روستاهای بیرجند وجود ندارد اما علیرغم رعایت اصول مهندسی، بافت تاریخی روستاهای این شهرستان باید حفظ شود.


ناصری گفت: هنر حوله بافی با تلاش و پشتکار خواهران این روستا زنده و امیدواریم به جایگاه های شایسته تر دیگری این تلاش ها را برسانیم و شاهد مراسم ثبت جهانی این روستا باشیم.


فرماندار شهرستان بیرجند افزود: نزدیک 2 هزار نفر در کارگاههای حوله بافی در استان خراسان جنوبی در حال فعالیت هستند که جای بسی تقدیر دارد.


ناصری گفت: فرمانداری بیرجند در راستای توسعه صنایع دستی به ویژه حوله بافی، آمادگی دارد زمینه راه اندازی ناحیه کارگاهی، بحث رنگرزی طبیعی کارگاه مناسب با مواد سنتی همراهی و کمک حال علاقمندان باشد تا بتوانیم دست ساخته های مردم این روستا و استان را به اقصی نقاط کشور و دنیا صادر کنیم.


وی افزود: امیدواریم با فراگیری صنایع دستی به ویژه هنر توبافی و حوله بافی هیچ بانوی شریفی در استان بیکار و از لحاظ اقتصادی در تنگنا نباشد.
انتهای پیام/ک

هیچ مشکلی برای بهسازی و مقاوم‌سازی در روستاهای بیرجند وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.