مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی میراث فرهنگی

خراشاد نخسین روستای ثبت ملی شده در کشور

مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: امروز شاهد نخستین جشن ملی شدن یک روستا در کشور هستیم که خراشاد به‌ عنوان نخستین روستا در زمینه صنایع دستی به ثبت ملی می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ویدا توحدی مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی شامگاه دوشنبه در جشن ثبت ملی حوله‌بافی روستای خراشاد بیرجند گفت: صنایع‌دستی برای ایجاد اشتغال و تولید مورد توجه قرار بگیرد.


وی افزود : بیش از 300 رشته صنایع دستی در کشور و بیش از 20 رشته صنایع دستی در استان خراسان جنوبی وجود دارد و با توجه به انحصاری بودن و هنر خاص و متعلق بودن به این این مرز و بوم می‌تواند ما را به توسعه برساند.


توحدی گفت : در زمینه توسعه از طریق صنایع دستی شاخص‌های لازم را در سطح کشور از قبیل مشارکت زنان و فعالیت‌های متعدد در این امر نیز وجود دارد که می‌طلبد جدی‌تر دنبال شود.


مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود : .در حال حاضر دو شهر رشت و اصفهان از طریق شورای جهانی صنایع دستی ثبت جهانی شده اند.


وی در بازدید از روستاهای خراشاد در زمینه حوله‌بافی و صنایع دستی گفت : تنها موردی که سبب نگرانی است نبود مواد رنگرزی طبیعی است که می‌طلبد برای جلوگیری از ایجاد شک و ابهام در هنر و زحمات این قشر کارگاه‌های رنگرزی طبیعی در این روستا راه‌ اندازی شود.


مشاور معاون صنایع و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در برنامه ششم توسعه به صنایع دستی توجه شده است، اظهار داشت: در این برنامه در زمینه رشته‌های در حال فراموشی و دیگری توسعه شهرهای جهانی توجه شده و بنابراین معیارها مهیا است.
انتهای پیام/ک

برگزاری جشن ثبت ملی حوله‌بافی روستای خراشاد بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار