توسعه صنایع دستی لازمه تثبیت جمعیت در روستاهای استان

توسعه صنایع دستی می‌تواند به نگهداشت جمعیت در روستاها کمک کند و جایگزین کشاورزی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامیصبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : اگر صنایع دستی استان مانند فرش به ویژه حوله بافی و توبافی و سایر صنایع دست ساز این منطقه مدیریت شود می‌توان تمام نیاز کشور و حتی خارج از کشور را در این حوزه تامین کرد.


وی افزود : مجلس شورای اسلامی در راستای رونق صنایع دستی و تمهیدات لازم برای آسیب شناسی، رفع مشکلات و حمایت از این بخش نیز فراکسیونی به عنوان فراکسیون فرش و صنایع دستی تشکیل داده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه یکی از معضلات بزرگ در کشور مسئله بیکاری است گفت : در راستای رفع بیکاری در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مصوب شده که یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برداشت و برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم در اختیار دولت قرار گیرد تا سبب رونق و اشتغال در این مناطق شود.


وی افزود: یکی دیگر از کارهای مهم که در بودجه سال 96 خراسان جنوبی توسط نمایندگان استان صورت گرفته افزایش دو برابری بودجه امسال نسبت به بودجه پیشنهادی از 350 میلیارد تومان به 750 میلیارد تومان بوده است که در نوع خود کاری بی سابقه در طول تاریخ استان است.

 نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در زمینه روند دوبانده کردن جاده بیرجند - قائن نیز گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده تمام این محور به مناقضه گذاشته شده و پیمانکاران آن مشخص و در حال فعالیت هستند و در حال حاضر نیز بدون مشکل اعتباری از سرعت قابل توجهی برخوردار است.
انتهای پیام/ک


صنایع دستی جایگزین مناسب برای کشاورزی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.