در گفتگوی عالم افغانستانی اهل سنت با باشگاه خبرنگاران تشریح شد

همفکری علمای سنی و شیعه برای رفع مشکلات مهاجرین/ اهل سنت در ایران از فضای مساعدی بهره‌ می‌برند

مولوی غلام محمد کروخی گفت: در طرح سرشماری مهاجرین غیرمجاز سهولت‌های بسیاری در زمینه تردد مهاجرین و خانواده‌هايشان ایجاد شده است.

همفکری علمای سنی و شیعه برای رفع مشکلات مهاجرین/ اهل سنت در ایران از فضای مساعدی بهره‌ می‌برند
مولوی غلام محمد کروخی عالم افغانستانی اهل سنت مقیم ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بار روانی و واژگان «مهاجر» و «مهاجرت» و آثار اجتماعی آن تصریح کرد: مشکلاتی که پیش از این برای مهاجرین و خاصه مهاجرین اهل سنت در جامعه وجود داشت خوشبختانه در سال‌های اخیر به میزان رضایت کننده‌ای تلطیف شده و به سمت اصلاح پیش رفته است.

وی اضافه کرد: امروزه مهاجرین اهل سنت افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران از فضای بسیار مساعدی بهره می‌برند به گونه‌ای که مساجد مختص به خود را دارند و حتی در برخی مناطق نماز جمعه برگزار می‌کنند.

مولوی کروخی با اشاره به همگرایی علمای شیعه و سنی تأکید کرد: در سال‌های اخیر به پیشنهاد اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی علمای اهل سنت و شیعه در قالب یک همایش و گردهمایی در استان قم دور یکدیگر جمع می‌شوند و به بررسی مسائل و مشکلات مهاجرین می‌پردازند و با بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود برادران انصار خود را در برون رفت از این مسائل یاری می‌رسانند.

این عالم اهل سنت افغانستانی با بیان این مطلب که در ماه‌های اخیر و با آغاز مجدد طرح سرشماری مهاجرین غیرمجاز سهولت‌های بسیاری در زمینه رفت و آمد مهاجرین و خانواده‌هايشان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان ایران که برای تسهیل زندگی مهاجرین و برطرف کردن مشکلات مهاجرت فعالیت می‌کنند تشکر قدردانی می‌کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار