طرح مشکلات مهاجرین در دیدار نمایندگان استانی با سفیر افغانستان در تهران

سفیر افغانستان در تهران با نمایندگان مهاجرین در سایر نقاط ایران دیدار و پیرامون مشکلات موجود با آنان گفتگو کرد.

طرح مشکلات مهاجرین در دیدار نمایندگان استانی با سفیر افغانستان در تهران
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مهاجرین افغانستانی مقیم ایران همواره با چالش های فراوانی در زمینه های مختلف مخصوصا اقامت در ایران مواجه اند. مدارک جدید برای شرکت در طرح هایی آمایشی امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران، مهاجرینی که با پاسپورت اقامت در ایران دارند، وجود عده ای کثیری از اتباع فاقد هویت افغانستانی در ایران، مشکلات حقوقی و … باعث گردیده که سفارت افغانستان در تهران و نمایندگی های آن در سایر نقاط ایران همواره محل تجمع عده ای کثیری از شهروندان کشور ما باشد.

طبق قانون سفارت افغانستان باید جهت رسیدگی به امور اتباع افغان در خارج از کشور خدمات ارائه کند.

حجم فراوان مهاجرین در ایران و کثرت مشکلات آن همواره باعث چالش‌های عمده‌ای در جهت خدمات رسانی در سفارت و نمایندگی دولت افغانستان در ایران شده است.

برخورد سخت و نامهربان برخی از مسئولین این نهاد باعث دلسردی بسیاری از مراجعین در ادوار مختلف کاری این اداره شده است.

در جهت رسیدگی به مشکلات مهاجرین یکی از بهترین راهکارها برپایی نشست های هم اندیشی با اقشار مختلف مهاجرین در ایران می باشد. این نشست ها می تواند راه گشایی بسیاری از مشکلات مهاجرین شود و کمک شایانی را در جهت خدمت رسانی بهتر و مطلوبتر نمایندگی های جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، ارائه نماید.

شفقنا نوشت: پیروی همین مباحث نمایندگان مهاجرین افغانستانی در استانهای مختلف ایران در تاریخ 25 دلو 1395 دیداری با سفیر و دیگر مسئولین سفارت افغانستان در تهران داشتند که مشروح این گزارش به شرح زیر است.

قبل از دیدار با سفیر،  نمایندگان استانهای مختلف برای هماهنگی بیشتر پیش نشستی را ترتیب دادند  که در ابتدا خلیلی دبیر هماهنگی و اجرایی جلسه در رابطه بامشکلات پیش رو،  بر لزوم داشتن تعامل، اتحاد و همدلی و انتقال مشکلات به مسئولین جمهوری اسلامی افغانستان تاکید کردند.

وی حفظ تعامل و همکاری همه جانبه بین نمایندگان استانها را جهت کمک به تسهیل و رفع مشکلات مهاجرین  ضروری دانست.

در ادامه هر یک از نمایندگان استانها به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداخته و برای مشکلات پیش روی مهاجرین راهکارهایی ارائه نمودند.  در نهایت  از میان نامزدهای پست سخنگوی و نمایندگی کانونهای استانی معصومه صابری با اکثریت آرا  به عنوان سخنگو و نماینده جهت انتقال خواسته های مهاجرین به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان، انتخاب گردید.

در این دیدار محمد اسلام دره‌ای مستشار فرهنگی کنسولگری، غفاری مستشار سفارت به همراه نصیر احمد نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان  حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار