سفارت آمریکا به عبدالروف ابراهیمی ویزا نداد

سفارت آمریکا در کابل در حالی از صدور ویزا به رئیس و اعضای پارلمان افغانستان خودداری کرده است که هیئت پارلمانی افغانستان ماه گذشته برای حضور در نشست اتحادیه بین پارلمانی در مقر سازمان ملل در نیویورک دعوت شده بود.

سفارت آمریکا به عبدالروف ابراهیمی ویزا ندادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالروف ابراهیمی رئیس و دو تن از اعضای پارلمان کشور چند هفته قبل برای شرکت در نشست اتحادیه بین پارلمانی در مقر سازمان ملل در نیویورک دعوت شده‌ بودند.

نشست اتحادیه بین پارلمانی در مقر سازمان ملل در نیویورک در ۱۳ و ۱۴ فبروری برگزار شد اما هیئت پارلمانی افغانستان به دلیل عدم دریافت ویزا از سوی سفارت آمریکا در کابل نتوانستند به واشنگتن سفر کنند.

سال گذشته نیز عبدالرئوف ابراهیمی رئیس پارلمان و مسئول دبیرخانه مجلس در هنگام سفر به آمریکا از سالن اختصاصی فرودگاه دبی به دلایل نامعلومی برگشت خوردند.

ماه قبل رسانه پاکستانی «اکسپرس‌تریبون» نیز گزارش داد که که «عبدالغفور حیدری» معاون مجلس سنای پاکستان به دلیل عدم صدور ویزا از سوی سفارت آمریکا در اسلام‌آباد از حضور در نشست اتحادیه بین پارلمانی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، بازمانده است.

این در حالی است که حکم دونالد ترامپ برای منع صدور ویزا به اتباع ۷ کشور اسلامی از سوی برخی از نهادهای قضایی در آمریکا به چالش کشیده شده و مخالفت‌ و واکنش‌های بسیاری در پی داشته است اما این فهرست شامل افغانستان نمی‌شود


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار