حامد کرزی: دیورند را به رسمیت نه شناختیم و نه هم می شناسیم

رئیس جمهور پیشین کشور می گوید، افغانستان هیچگاهی خط دیورند را به رسمیت نه شناخته است و نه هم خواهد شناخت.

حامد کرزی: دیورند را به رسمیت نه شناختیم و نه هم می شناسیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،آقای کرزی در صفحه تویتر خود نگاشته: "حکومت پاکستان اختیار قانونی ندارد تا شرایط خود را در رابطه به خط دیورند دیکته کند.

همزمان با آن که ما خواستار آزادی مردم مناطق قبیله ای فدرال از قوانین حکومت پاکستان و دیگر اقدامات سرکوب گرایانه هستیم، ما به حکومت پاکستان یاد آور می شویم که افغانستان خط دیورند را به رسمیت نه شناخته و نه هم خواهد شناخت”.

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که پاکستان به دنبال حملات انتحاری در آن کشور از دو هفته به اینسو گذرگاه های تورخم و سپین بولدک را بگونه یک جانبه به روی ترافیک و تردد مسافران مسدود کرده است.

علی رغم تلاش های دیپلماتیک مقام های افغان این گذرگاه ها همچنان مسدود مانده اند.

در تازه ترین مورد عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان می گوید که در جریان صحبت با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به وی گفته است که اگر در چند روز آینده دروازه ها از جانب پاکستان باز نشود، برای انتقال مسافران گیرمانده، خواستار پرواز های ویژه از کابل خواهد شد.

ایرکا نوشت: مقام های افغان می گویند پاکستان توضیحی برای بستن گذرگاه ها ندارد و در جریان دو هفته گذشته بارها از جانب آن کشور وعده سپرده شد که این گذرگاه ها را قسما” به روی حدود 25000مسافرانی که با ویزا قانونی جهت مداوا به آن کشور سفر کرده اند و اکنون در خاک پاکستان گیر مانده اند باز می کنند، اما این وعده ها هیچگاهی عملی نشده است.

زاخیلوال افزوده است که به جانب پاکستان رسانیده شده که عملی شدن طرح انتقال مسافران از طریق هوا برای اسلام آباد تصویر خوبی را به نمایش نخواهد گذاشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار