نماینده پارلمان افغانستان از برگزاری «جشنواره افغانستان‌شناسی» در ایران تشکر کرد

نماینده پارلمان افغانستان گفت: جوانان و نوجوانان مهاجر افغانستان باید با فرهنگ و آداب و رسوم کشورشان آشنا باشند.

نماینده پارلمان افغانستان از برگزاری «جشنواره افغانستان‌شناسی» در ایران تشکر کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سید نادر شاه بحر نماینده پارلمان افغانستان از برگزاری جشنواره افغانستان شناسی توسط اداره اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور ایران تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: مهاجرین افغانستانی مقیم  ایران نیازمندی‌های زیادی دارند، یکی از نیازمندی‌های بویژه نسل جوان و نوجوان این است که با فرهنگ، آداب و رسوم و پیشه‌های مردم افغانستان آشنا شوند.

این نماینده پارلمان افغانستان افزود: این آداب و رسوم، پیشه‌ها و حرفه‌ها نباید به دست فراموشی سپرده شود چرا که حفظ فرهنگ و تقویت بنیادهای فرهنگی و هنری و نیز گسترش کار و حرفه در این کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: البته نیازهای دیگر جوانان و نوجوانان مهاجر هم تحصیل و ادامه تحصیل و ایجاد سهولت‌ها برای آن است.

نماینده ولایت غور در پارلمان افغانستان در گفتگو با رادیو دری با اشاره به سیل مهاجرتی که از افغانستان به سوی اروپا طی چند سال گذشته به راه افتاده و مشکلات زیادی که مهاجران با آن مواجه شدند، اظهار داشت: دولت وحدت ملی افغانستان در این رابطه و برای جلوگیری از این روند تلاش‌هایی داشته، توسط رسانه‌های افغانستان هم کوشش می‌شود که خطرات فراروی مهاجران گوشزد شود.

نادر شاه بحر عنوان کرد: با توجه به اینکه برای تحصیلکرده‌ها در افغانستان زمینه‌های کاری چندان مناسب نیست، مردم به مهاجرت می‌اندیشند و اقدام می‌کنند، اما دولت افغانستان در جهت فراهم کردن شرایط مناسب، آگاهی دهی به مردم و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار