اصفهان؛

ضرورت توسعه کاشت درخت در شهر

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: هر هکتار زمینی که از درختان کاج بهره مند باشد، 36 تن آلودگی و گرد و غبار شهر را کاهش می دهد، از این رو باید به حفظ و توسعه کاشت درختان شهری توجه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد شریعتی در ابتدای جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان از حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و تشییع پیکر پاک شهدای دفاع مقدس تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به جلسه تکریم و معارفه فرماندار اصفهان گفت: فرماندار قبلی از سوابق خوبی برخوردار بود و در این مدت 6 ساله خدمات ارزنده ای را ارائه کرد.
نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: حضور فرماندار جدید، آقای رضوانی را تبریک می گویم و با توجه به سوابق مدیریتی و پست های ایشان، امیدواریم اقدامات او در راستای همدلی و وفاق ملی باشد.

شریعتی در ادامه صحبت های خود با اشاره به 14 اسفند، روز احسان و نیکوکاری گفت: در سال 57 به دستور امام خمینی(ره) کمیته امداد تشکیل شد، این ارگان خدمات مناسبی را به افراد تحت پوشش خود ارائه می دهد که جشن گلریزان برای آزادی زندانیان از جمله اقدامات خوب این ارگان است.
وی با بیان اینکه ممکن است سایر خیریه های مردم نهاد، اقدامات مشابه کمیته امداد انجام دهند، افزود: بهتر است به منظور یکسان سازی و هم افزایی خیریه های مردمی با کمیته امداد، همکاری هایی بین این دو صورت گیرد.
نایب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به  15  اسفند ماه، که به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است، گفت: درختکاری یکی از بهترین اقداماتی است که هر شخصی می تواند آن را انجام دهد از این رو باید به این مهم توجه شود.
شریعتی با بیان اینکه درختکاری در ادیان مختلف، از جایگاه خاصی برخوردار است افزود: در دین مبین اسلام این مهم به عنوان صدقه جاریه معرفی شده است.
وی اذعان کرد: هر هکتار زمینی که از درختان کاج بهره مند باشد، 36 تن آلودگی و گرد و غبار را کاهش می دهد از این رو باید به حفظ و توسعه درختان شهری توجه شود.
وی با اشاره به فعالیت های سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این سازمان اقدامات خوبی در راستای گسترش فضای سبز داشته است که از این سازمان تشکر می کنم.

وی همچنین با اشاره به 18 اسفند ماه، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد گفت: این کانون ها به دنبال هدایت و ساماندهی فعالیت های فرهنگی مساجد تاسیس شد.
نایب رئیس شورا اضافه کرد: اخیرا فعالیت های معاونت فرهنگی شهرداری نیز با مشارکت های مردم اداره می شود که این معاونت می تواند با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد برای پیشبرد برنامه های خود اقدام کند.

وی در قسمتی دیگر از صحبت های خود با اشاره به 20 اسفند ماه سالروز نخستین حضور رهبر معظم انقلاب در سفر راهیان نور تاکیدکرد: این سفرها فرصت مناسبی است که فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را در بین جوانات تقویت کنیم.
شریعتی ادامه داد: در حالی که این برنامه ها بسیار مدبرانه برنامه ریزی شده است ولی محل خوبی برای اسکان مسافران در مناطق عملیاتی وجود ندارد.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به عقب افتادن حقوق های شرکت های پیمانکار شهرداری بیان کرد: مدیرعاملان این شرکت ها و کارگران آن از این مسئله بسیار گله مند هستند و باید به این مسئله توجه شود.
شریعتی بیان کرد: باید حق و حقوق این افراد تعیین و نسبت به پرداخت به موقع آنها اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به ایام پایانی سال و لزوم آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی اظهار کرد: بسیاری از اقدامات برای آماده سازی شهر، توسط معاونت خدمات شهری شهرداری انجام گرفته است که از این معاونت تشکر می کنم.
نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه ورودی های شهر از اهمیت زیادی برای جذب گردشگر برخوردار است لذا باید به این مسئله توجه بیشتری شود.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اشکالات طرح تفصیلی شهری گفت: با توجه به اشکالات این طرح، مناطقی که در حاشیه های شهر قرار دارند از خدمات شهری به خوبی بهره مند نمی شوند.
شریعتی ادامه داد: در خواست دارم این طرح مورد بازبینی قرار گیرد تا مشکلات اهالی حاشیه مناطق هم رفع شود.

وی با بیان اینکه سازمان آب و فاضلاب وعده ارائه خدمات در مناطق شرقی اصفهان را داده بود بیان کرد: با توجه به وعده های داده شده امیدواریم در سال 96 شاهد ارائه خدمات مطلوب از سوی این سازمان، در محلاتی مانند ارغوانیه، گورت و شهرک زاینده رود باشیم.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار