اصفهان؛

رییس جمهور آینده مشکل زاینده رود را حل کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر نامزد ریاست جمهوری که رأی اصفهان را می‌خواهد باید جریان دائمی آب رودخانه زاینده‌رود را تضمین کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: آغاز سال 1396 شمسی سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را که مقارن با ولادت با سعادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) بود، به همه حضار و همشهریان عزیز خصوصاً مادران مکرمه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: از 13 تا 15 ماه رجب، ایام‌البیض و آغاز سنت حسنه اعتکاف است که در دو دهه اخیر، اصفهان از شهرهای پیشتاز در این رویداد مهم فرهنگی مذهبی بوده و هر ساله بر شکوه و غنای این سنت حسنه افزوده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان همه‌ ساله در این زمینه مساعدت‌هایی داشته است که به همین جهت از همه کسانی که در این امر مبارک تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: 20 فروردین ماه 1385 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، در تقویم رسمی کشور روز ملی فناوری هسته‌ای نام گرفت.

امینی عنوان داشت: فناوری هسته‌ای عبارت است از توانایی تبدیل اورانیوم طبیعی که در طبیعت وجود دارد، از طریق شکافت اتم‌ها به اورانیوم غنی شده که دارای انرژی بسیار زیاد است که در مقطع کنونی، حدود 10 کشور دنیا این دانش را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: اگر چه طی سال‌های اخیر دشمنان انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای محروم کردن ملت ایران از این دانش ارزشمند بومی داشتند اما با مقاومت و پایداری مردم انقلابی ایران در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی هرگز به هدف شوم خود نخواهند رسید و ایران سرافراز شاهد استقلال علمی و استفاده صلح‌آمیز از این فناوری ارزشمند خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: یاد و خاطره دانشمندان شهید هسته‌ای کشور را گرامی می‌داریم و برای همه افتخارآفرینان این حوزه آرزوی موفقیت و سلامت داریم.

وی با اشاره به وفات حضرت زینب(س) تأکید کرد: وفات عقیله بنی‌هاشم و پیام‌آور عاشورا حضرت زینب(س) اسوه صبر و مقاومت را به همه بانوان خصوصاً مادران و خواهران شهدا تسلیت عرض می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: جامعه امروز ما در چند محور می‌تواند از حضرت زینب(س) درس بیاموزد که نخستین محور، عبادت وی است که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز ترک نشد.

وی تصریح کرد: باز شدن آب رودخانه زاینده‌رود و حفظ جاذبه‌های شهر اصفهان خصوصاً در ایام نوروز خواسته مردم است، هر نامزد ریاست جمهوری که رأی اصفهان را می‌خواهد باید جریان دائمی آب رودخانه زاینده‌رود را تضمین کند .


انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.