اصفهان؛

برای ترافیک شهر امروز باید اقدام کنیم ، فردا دیر است

عضو شورای شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان امروزه به یک پارکینگ تبدیل شده است و اگر اقدامی اساسی صورت نگیرد، فعالیت های آتی هم بی نتیجه خواهد ماند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نورالله صلواتی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به  شانزدهمین کنفرانس بین المللی حمل ونقل و ترافیک که در تهران برگزار شده بود اضافه کرد: این همایش نشان دهنده این بود که تمامی محققان درصدد پیدا کردن راه حلی برای کاهش ترافیک هستند.

وی افزود: در این همایش مباحثی مانند استفاده از پیاده راه ها، حمل و نقل پاک و سالم و بدون عارضه مطرح شد.

عضو شورای شهر اصفهان اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که تمامی خیابان های بزرگ و کوچک و کوچه های شهرها به پارکینگ خودروها تبدیل شده است.

صلواتی با اشاره به اینکه همه مسوولان و مدیران در مصاحبه های خود و مواضعشان از کارآفرینی تولیدات و اشتغال زایی داخلی دم می زنند گفت: اما در عمل شاهدیم که این افراد به این صحبت ها توجهی ندارند.

 وی افزود: اگر مسئولان به تولیدات ملی توجه داشتند شاهد واردات بی رویه خودرو های خارجی نبودیم که نتیجه آن تنها ترافیک شهر بوده است.
این عضو شورا با بیان اینکه امروزه بیش از 90 درصد از مفاد طرح تفصیلی، در مورد معابر و خیابان ها اجرا شده است گفت: این بدان معناست که در شهر اصفهان بسیاری از خیاباهای شهر اصفهان که در طرح تعریف شده بودند ساخته شده اند.

وی ادامه داد: با این حال نمی دانم آیندگان نزدیک و نه چندان دور، با سونامی ساخت خیابان ها و زمینه سازی برای ورود خودروها چه خواهند کرد؟
صلواتی افزود: اگر امروز اندیشه نکنیم فردا دیر است. این مسئله هم مانند اقداماتی است که گذشتگان ما باید انجام می دادند.

وی در ادامه افزود: این مسئله که هر کس هر کاری داشت خودرو شخصی اش را بردارد و بی توجه به قوانین در خیابان ها حرکت کند، علاوه بر آزار و اذیت برای شهروندان آلودگی هوای شهر را هم افزایش می دهد.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه باید ورود خودرو ها به مرکز شهر را هم کاهش داد بر تسریع در ساخت رینگ چهارم ترافیکی شهر تاکید کرد.

وی تصریح کرد: بدانیم که اگر امروز چاره اساسی نیندیشیم همین روزها خواهد بود که حرکت خودروها در خیابان های شهر غیر ممکن می شود و خیابان های شهر تبدیل به پارکینگ خودروهای کوچک و بزرگ شهروندان می شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.