اصفهان؛

حق نداریم املاک مردم را با قیمت ناعادلانه متصرف شویم

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حق نداریم برای اجرای طرح‌های عمرانی، املاک مردم را با قیمت ناعادلانه متصرف شویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامحسین صادقیان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از تأکیدات شورای اسلامی در ادوار مختلف به خصوص در دوره چهارم، بزرگداشت کرامت شهروندانی است که از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند.

وی افزود: دسته‌ای از شهروندان هستند که برای اجرای طرح‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف مثل فضای سبز، ایجاد و توسعه معابر، پارکینگ‌ها و ... نیاز به تعامل و مشارکت آنان برای تملک زمین‌هایشان است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس لایحه نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی و عمرانی دولت، شهرداری موظف است املاک را با تعیین قیمت عادلانه تصرف کند.

وی تصریح کرد: براساس گزارشات واصله از مناطق مختلف شهری متأسفانه مردم از نحوه قیمت‌گذاری املاک و فرآیند اجرایی آن ناراضی هستند و این یکی از مصادیق عدم رعایت تکریم ارباب رجوع در این حوزه است.

صادقیان عنوان داشت: حق نداریم برای اجرای طرح‌های عمرانی، املاک مردم را با قیمت ناعادلانه متصرف شویم، گاهی اوقات همه دارایی یک خانواده قطعه ملکی است که در طرحی واقع شده و با قیمت‌گذاری غیرعادلانه خانواده‌ای را از هستی ساقط می‌کنیم و یا گاهی اجرای فرآیند آن‌قدر زمان‌بر می‌شود که منجر به ناراحتی و نارضایتی در ارباب رجوع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شهرداری منطقه توافقی انجام داده و درصدی از مبلغ توافق را نیز پرداخت کرده ولی بخش املاک شهرداری مرکزی آن توافق را تائید نمی‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان متذکر شد: علی‌رغم تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان متأسفانه اقدامات ملموسی در این فرآیند صورت نگرفته بنابراین از هیأت رئیسه این شورا درخواست دارم تا در یکی از جلسات تلفیق این موضوع بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای نسبت به پرداخت حقوق معوقه و عیدی کارگران و کارمندان شهرداری اصفهان صورت گیرد تا در جلسه آتی گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مردم ارائه شود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.