اصفهان؛

عاشورا یک حادثه‌ تاریخی صرف نبود

عاشورا نه یک حادثه تاریخی بلکه یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امت اسلام بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امينی رئيس شورای اسلامي شهر اصفهان در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان و همچنين شهادت حضرت امام زین العابدین(ع) به بازشناسی نتایج قیام عاشورا براساس بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب عاشورا یک حادثه‌ تاریخی صرف نبود، عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امت اسلام بود و رهبر معظم انقلاب با تحلیل اهداف و نتایج قیام حضرت اباعبدالله حسين (ع) هرگونه شائبه‌ شکست خوردن امام (ع) را رد می‌کنند.
وی افزود: نهضت حسینی به‌ عنوان حادثه‌ای مهم در تاریخ اسلام با نتایج و دستاوردهایی همراه بوده که برای فهم درست این نتایج، لازم است اهداف این قیام را مدنظر قرار بدهیم.
امینی به روز 24 مهر روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید اشاره کرد و گفت: 24 مهرماه برابر با 15 اکتبر به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید، نامگذاری شده که استفاده از عصای سفید به شکل امروزی و به عنوان نمادی برای شناخت نابینایان بعد از جنگ جهانی اول متداول شد.
رئيس شورای اسلامي شهر اصفهان ادامه داد: نابینایان حق استفاده از تمام امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند و آنها حق دارند از پیاده روها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و وسایل حمل و نقل همگانی مانند هواپیما، قطار، اتوبوس، اتومبیل، کشتی، هتل، اماکن عمومی، مراکز تفریحی و مذهبی استفاده کنند و اگر شخص یا سازمانی تنها برای نابینایان در استفاده از تسهیلات همگانی، محدودیت ایجاد کند یا حقوق نابینایان عاقل و بالغ را نادیده بگیرد، مجرم شناخته می شود، مسولان دولتی هم باید این روز را به نحو شایسته ارج نهند و از مردم بخواهند رفتار معقولانه ای با نابینایان داشته باشند.
امینی به روز 24 مهر روز پیوند اولیا و مربیان اشاره كرد و افزود: اولیا به عنوان صاحبان اصلی سرمایه های با ارزش، دارای حق اظهار نظر، حق نظارت و در بعضی موارد حق دخالت در مسائل آموزش و پرورش هستند و تنها در این صورت است که فرآیند پیچیده و عمیق تربیت و تعلیم می تواند به شکل درست و شایسته ای به اجرا گذاشته شود و سبب رشد و تعالی شود.
وی نیز به23 مهر سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی و 24 مهر سالروز واقعه به آتش کشیدن مسجد جامع شهر کرمان و 25 مهر ماه به عنوان روز جهانی غذا اشاره كرد و ادامه داد: 16اکتبر، برابر با 25 مهر به عنوان روز جهانی غذا نام‌گذاری شده و همه ساله مراسمی در بیش از 150 کشور جهان برای بزرگداشت آن برگزار می‌شود.
اميني تصريح كرد: در این روز، سازمان‌های بین‌المللی به انگیزه برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه‌سازی برای جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط ‌زیست، تلاش می‌کنند و روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان‌های به خواب رفته و روز همدردی با گرسنگانی است که از ابتدایی‌ترین حق زندگی، یعنی غذا محرومند و در این محرومیت، دستان بی‌توانشان از دامان زندگی کوتاه می‌شود.
وي با تاكيد بر اينكه قدر غذا، این نعمت آغازین خلقت را بدانیم و با مصرف درست و عدم اسراف، با گرسنگان جهان همدردی کنیم، اضافه كرد: هنگام دور ریختن غذا به این بیندیشیم که این غذا می تواند گرسنه‌ای را برای یک روز هم که شده از گرسنگی و مرگ نجات بدهد و بايد از مصرف بی رویه غذا بپرهیزیم.
رضا امينی با بيان اينكه فائو يا سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد از سازمان هاي بين المللي است که در زمينه توسعه کشاورزی فعاليت دارد، گفت: سازمان فائو در سال 1945 توسط 44 کشور عضو سازمان ملل متحد تأسيس شد و هدف اين سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذيه مردم جهان، توزيع مناسب مواد غذايي در مناطق مختلف جهان و ايجاد امنيت غذايی بوده و مبارزه با سوء تغذيه با ارائه اطلاعات لازم به کشورهاي مختلف از ديگر اهداف فائو است که بازدهي کشاورزی و سطح تغذيه در جهان را افزايش داده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه پساب شهر اصفهان به صورت مستقيم و بدون تصفيه توسط برخی از كشاورزان به زمين های كشاورزی هدايت شده بود كه اين عمل خطر بسيار جدی برای سلامت و بهداشت جامعه است و باید سعی کنیم از سوء استفاده افراد سود جو جلوگیری کنیم.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان ادامه داد: پساب مسائل و مشکلات زیست محیطی بی‌شمار دارد و مستقیماً با بهداشت و سلامت جامعه مرتبط است. رضا امینی با اشاره به وضعیت کشاورزان شرق اصفهان و حق آبه داران تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر گوش شنوايي براي احقاق حقوق مردم و كشاورزان وجود ندارد و اميدواريم حقوق مردم، كشاورزان و حق آبه داران اصفهاني در منظر مسئولان ديده شود.
وي به 26 مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش و روز 29 مهر ماه به عنوان روز صادرات نیز اشاره کرد و افزود: هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود و همچنین روز ملی صادرات را بايد فرصت ارزشمندي تلقي كرد كه مباحث مربوط به صادرات بار ديگر مورد توجه مسئولان و دست‌اندركاران امر قرار بگيرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار