اصفهان؛

برخی با لايحه های مختلف به دنبال تضعيف توان شوراها هستند

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: برخي از نمايندگان مجلس سعی می کنند با تصویب لوايح مختلف اختیارات شورا ها را کم کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا اميني در جلسه علني  شوراي شهر اصفهان، به لایحه مدیریت شهری و انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم كه توسط مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است اشاره كرد و گفت: برخي از نمايندگان سعی می کنند با تصویب این لایحه اختیارات شوراها را کم کنند كه ارسال اين لايحه نيز پيامي جز اين ندارد.
وي در قسمتي ديگر از سخنان خود افزود: همه باید مشکلات آب، هوا و محیط زیست را جدی بگیریم و با همت، تلاش و تعامل همگانی آنها را حل کنیم، همچنين استفاده صحیح از آب در آبیاری فضای سبز شهری نيز چندی است كه توسط كارگران شهرداري به درستي رعايت نمي شود و فضاهاي سبز غرق در آب مي شوند.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان، با اشاره به شروع فصل سرما، خاطرنشان كرد: با شروع فصل سرما، شیوع خفگی های ناشی از گاز گرفتگی را هر ساله شاهدیم که لازم است با اطلاع رسانی به موقع کمیته شهروندی، صدا و سیما و اقدامات آموزشی بیشتر سازمان آتش نشانی سعی شود از تکرار وقایع تلخ گذشته جلوگیری به عمل آيد.
اميني همچنين به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي اشاره و اعلام كرد: در جهت کاهش آلودگی هوا، بايد از ناوگان حمل ونقل عمومي استفاده و آن را توسعه داد كه شهرداري بايد در خريد و تحویل اتوبوس های شهری و نوسازی اين ناوگان سريع تر اقدام كند و از پیمانکاران قطار شهری كه بر تسریع در تکمیل ایستگاه های میدان امام حسین (علیه السلام) و میدان انقلاب اسلامی تاكيد دارند تشكر مي كنم.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان، به مشكلاتي كه پيرامون قرار گيري تابلوهاي شهري رخ مي دهد اشاره و تصريح كرد: ساماندهی تابلو های شهری با هماهنگی اصناف و اتحادیه ها انجام شود تا شاهد نارضایتی مردم از اقدامات شهرداری نباشیم.
اميني به روز پدافند غيرعامل اشاره كرد و گفت: در سال 82 مقام معظم رهبری فرمانی مبنی بر تشکیل کمیته دائمی پدافند غیر عامل صادر کردند که این روز را به عنوان روز پدافند غیر عامل تعیین و به دستگاه های اجرایی کشور اعلام شد که این روز در تقویم جاری کشور درج شود.
وي افزود: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری کلیه وزارتخانه ها و سازمان ها موظف هستند که در اعتبارات عمرانی پروژه های حساس و مهم، اعتبار مورد نیاز پدافند غیرعامل را منظور نمایند.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان، تصريح كرد: مدیریت شهری برای کاهش اثرات حوادث و بحران­ها، چه طبیعی و چه غیرطبیعی، باید روش ­های مدیریت و فناوری­های موجود را به ویژه در مورد ایمن­سازی خدمات، تأسیسات و ساختمان­های شهر بهبود بخشد و به هنگام نماید.
اميني اضافه كرد: وجود نظام اطلاعاتی یکپارچه شهری در این زمینه و ارائه الگوی مدیریت هماهنگ شهري پدافند غيرعامل نيز ضروري به نظر مي رسد.
وي هدف اصلي پدافند غيرعامل را برقراری نظام يکپارچه، هماهنگ و کارآمد در تأمين حداکثر ايمني و پايداري و به حداقل رساندن آسيب پذيري زير ساخت هاي مرتبط در مقابل تهديدات دشمن دانست و تاكيد كرد: شهرداری ها موظف به شناسایی طرح‌های تخلیه جمعیت و طرح‌های مقابله با تهدیدات مختلف در حوزه شهر و سطح‌ بندی مراکز و کانون‌های پرخطر در حوزه شهری شده‌اند و باید با تلاش و توجه به این موضوع آسیب‌پذیری‌های شهرها را به حداقل ممکن برسانند و تدوین پیوست‌های پدافند غیرعامل در پروژه هاي شهری انجام شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان، به شهادت محمد حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی اشاره كرد و افزود: هشتم آبان، یادآور برگ زرّینی از دفتر حماسه و ایثار دفاع مقدس و سالروز تشییع پیکر مطهری است که در تاریخ انقلاب اسلامی، جاودانه خواهد ماند.
اميني، ابراز كرد: شهید فهمیده نه تنها اسوه رشادت و مقاومت ملّی، بلکه الگوی همه نوجوانان و جوانان برای یک زندگی آگاهانه و اقدام شجاعانه در دفاع از اسلام و میهن اسلامی است.
وي، تصريح كرد: از آنجا كه دانش‏آموز شهید و رزمنده بسیجی، محمدحسین فهمیده، با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن، پیش قدم شد و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداكاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب اللَّه آموخت، امام بزرگوار از این نوجوان ، به عنوان رهبر یاد فرمودند.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان، در قسمتي ديگر از سخنان خود گفت: روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یاد ماندنی به ثبت رسانده اند.
اميني اضافه كرد تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی از وقايعي است كه دليل نامگذاري اين روز به نام مبارزه با استكبار جهاني شده است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

وي با اشاره به 14 آبان، روز فرهنگ عمومی خاطرنشان كرد: فرهنگ عمومی دارای دو جهت «عینی» و «اعتباری» است که بايد هر دو را مدنظر داشت.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان، افزود: هیچ کس بهتر از مقام معظم رهبری، آیت‌‌‌‏الله خامنه‌‌‌‏ای، این دو بعد فرهنگ عمومی را تبیین نكرده‌‌‌‏اند و از نظر ایشان فرهنگ عمومی دو بخش دارد
اميني تشريح كرد: یک بخش آن ظاهری و بارز مثل شکل لباس و شکل معماری است که تأثیر خاصی بر روی ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت‌شناسی، وجدان کاری، مهمان دوستی و احترام به بزرگترهاست.
وي فرهنگ عمومی را حوزه‌‌‌‏ای از نظام فرهنگی جامعه دانست و تاكيد كرد: پشتوانه آن اجبار قانونی و رسمی نیست، بلکه تداوم آن در گرو اجبار اجتماعی اعمال شده از سوی آحاد جامعه و تشکلها و سازمانهای غیردولتی (غیررسمی) است.



انتهای پیام/م 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.