اهواز؛

تاکید استاندار خوزستان بر تسریع راه اندازی قطار شهری

استاندار خوزستان بر تسریع راه اندازی گام نخست قطارشهری اهواز از فرودگاه تا مصلا و پس از آن مصلا تا میدان بسیج تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار داشت: مقرر شده پیمانکار کار را سریع تر شروع کند و هیاتی سه نفره برای بررسی ادعاهای پیمانکار تشکیل شود.

وی افزود: بررسی ها و اعلام نتیجه این هیات ملاک عمل است و کارفرما و پیمانکار باید بپذیرند تا اختلافات قبلی رفع شود و کار به سرعت پیش رود.

شریعتی بیان کرد: با تزریق جزئی مالی، پیمانکار خط دوم مترو را از زیر رودخانه کارون رد کند و پیمانکار متعهد به شروع کار شده است.

استاندار خوزستان اذعان داشت: تامین مالی لازم برای این پروژه پیش بینی شده و اسناد خزانه و تهاتر ملک شهرداری با پیمانکار انجام می شود تا کار سرعت بیشتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شهر اهواز به دلیل وجود آلاینده ها به راه اندازی قطار شهری نیاز دارد و ما علاوه بر کاهش آلاینده های شهر باید با راه اندازی تمامی خطوط آن بخشی زیادی از حمل و نقل را به مترو در خطوط یک، دو و سه منتقل کنیم.

استاندارخوزستان بر جنبه اقتصادی شدن ایستگاه های مترو تاکید کرد و از مشاور و پیمانکار این پروژه خواست برای ایجاد مراکز تجاری در ایستگاه های مترو به منظور تامین بخشی از هزینه ها مطالعاتی را انجام دهند.

استاندار خوزستان چندی پیش در حاشیه بازدید از ایستگاه های مصلا و میدان بسیج (ساعت) پروژه قطار شهری اهواز تاکید کرده بود مرحله نخست خط یک قطار شهری اهواز از فرودگاه تا مصلا در مدت 6 تا 10 ماه آینده راه اندازی می شود.

خط یک قطار شهری اهواز به طول 23 کیلومتر مسیر زرگان تا بقایی را شامل می شود.

پیمانکاران متروی اهواز شرکت های چینی کیسون و نورینکو هستند که در سال 1385 کار را تحویل گرفتند و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برسانند اما این طرح اکنون تنها 28 درصد پیشرفت دارد.

آخرین وعده برای راه اندازی متروی اهواز آبان پارسال اعلام شده و قرار بود گام نخست آن (6
ایستگاه از میدان فرودگاه تا مصلای اهواز) به بهره برداری برسد. نارضایتی مسئولان خوزستان و معاون عمرانی وزیر کشور از پیشرفت متروی اهواز به حدی بوده که مرداد 94 مسئولان، اعلام کردند که قصد خلع ید پیمانکار را دارند.

اختلاف میان پیمانکار چینی متروی اهواز (شرکت کیسون) و کارفرما در یک سال اخیر باعث تعطیلی 18 ماهه طرح شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.