تبریز؛

بهره برداری آزمایشی از فاز 2 خط یک قطار شهری تبریز

فاز 2 خط یک قطار شهری تبریز به طول پنج کیلومتر به صورت آزمایشی بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خط یک قطار شهری تبریز که در سه فاز تعریف شده 17.2 کیلومتر طول دارد و فاز نخست این خط به طول شش کیلومتر به بهره برداری رسیده بود.

فاز 2 خط یک قطار شهری تبریز، ایستگاه استاد شهریار (باغلار باغی) تا میدان ساعت را شامل می شود.

شهردار تبریز در بازدید از خط یک قطار شهری تبریز اظهارکرد: بهره برداری از فاز 2 به مدت 30 تا 45 روز به طور آزمایشی خواهد بود و در این مدت ایستگاه های واقع در مسیر نیز تکمیل و برای خدمت رسانی به مردم آماده خواهند شد.

صادق نجفی افزود: فاز 2 خط یک قطار شهری تبریز نقطه شروع ورود متروی تبریز به زیر زمین تا اعماق 18 تا 23 متر است اما طبق وعده ای که به مردم داده بودیم این فاز به طور آزمایشی بهره برداری شد و انشاالله در ادامه شاهد بهره برداری کامل از این فاز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تا زمان حاضر 12 رام قطار شامل 60 واگن وارد تبریز شده و برخی از رام ها نیز آزمایش های خود را سپری کرده اند.

وی در مورد هزینه های صرف شده برای خط یک قطار شهری اعلام کرد: تا زمان حاضر 15 هزار میلیارد ریال برای این خط هزینه شده و پنج هزار میلیارد ریال نیز نیاز است تا این خط به طور کامل و تا ایستگاه لاله به بهره برداری برسد.

وی در مورد بهره برداری کامل از این خط گفت: پس از بازدید از ایستگاه های واقع در فاز 3 این خط، در مورد تاریخ بهره برداری اطلاع رسانی می شود.

خط یک قطار شهری تبریز به طول 17.2 کیلومتر با 18 ایستگاه از میدان ائل گولی آغاز و از طریق بلوار شهید باکری و 29 بهمن، خیابان امام خمینی، چهارراه محققی، باغ گلستان و خیابان خیام به کوی لاله ختم می شود.

حدود 8 کیلومتر از مسیر به صورت تونل عمیق طراحی شده و با دو دستگاه حفار TBM در عمق حدود 18 تا 23 متری حفاری شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.