اصفهان،

پراید نقش اولیه را در وقوع تصادفات فوتی دارد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان گفت: نقش اولیه در وقوع تصادفات برون شهری و منجر به فوت را خودروی پراید دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش امانی در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این خودرو منجر به 55 درصد از کل تصادفات فوتی است.
وی خواستار توجه بیشتر خودروسازان در ساخت خودرو شد و گفت: بر اساس شاخص سال 83 معادل 894 میلیارد تومان هزینه تصادفات فوتی در استان اصفهان بوده است.
وی گفت: این هزینه بهتر است در زمینه استحکام بخشی به خودروها و ایمن سازی آنها صورت بگیرد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان همچنین گفت:برای انجام پروژه ها در استان موانع زیادی وجود دارد و روال انجام کارها بسیار طولانی است بطوریکه بیشتر از اینکه تحریم باشیم، دچار خود تحریمی هستیم.
امانی اظهار داشت: پایانه امیرکبیر با آلودگی های بسیار، اثرات مخرب زیست محیطی و نبود امکانات کافی به یکی از معضلات شهر اصفهان تبدیل شده است.
پایانه امیرکبیر در منطقه شاپور جدید اصفهان قرار دارد.
وی افزود: جابجایی این پایانه و دریافت زمین برای انتقال آن تاکنون هفت سال طول کشیده و امسال قبل از ماه رمضان تازه کلنگ آن زده شده است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان اضافه کرد: این پایانه فاقد پارکینگ برای کامیون هاست و همین مساله مشکلات زیادی را بوجود آورده است.
وی واگذاری قطعه زمینی بعنوان کارکرد موقت برای پارک این خودروها تا زمان اتمام پروژه پایانه جدید و انتقال آن را از شهرداری اصفهان خواستار شد.
امانی گفت: برخلاف اصفهان در دیگر استان ها و شهرستان های کشور، همکاری و شتاب در انجام پروژه ها بسیار چشمگیر بوده و پیشرفت کارها سریعتر و با نتیجه مطلوب تر همراه است.
وی اظهار کرد: بیشتر از اینکه پیگیر آزادی زندانیان و گلریزان برای آنها باشیم باید به فکر پیشگیری و جلوگیری از رخ دادن اتفاقات و جرائم رانندگی و تصادفات باشیم.
امانی افزود: با فرهنگ سازی، آموزش رانندگان داخل شهری و جاده ای، ایجاد امکانات کافی و برطرف کردن مشکلات حمل و نقل و جاده ها می توانیم از وقوع بسیاری از جرایم، تصادفات و به زندان افتادن افراد جلوگیری کنیم.
وی اعلام کرد: در سالجاری بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان هزینه تصادفات کشور بود که می توانست بجای آن هزینه ساختِ زیرساخت های عمرانی شود.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان گفت: 17 هزار کشته در سوانح جاده ای یک فاجعه نگران کننده است.
وی یادآور شد: اغلب کشته شدگان بین سنین 18 تا 40 سال یعنی بهترین سن نیروی کار و همچنین غالبا افراد نان آور خانواده و جزو طبقه متوسط رو به پایین هستند.
امانی از اضافه شدن 40 دوربین ثبت تخلف و نظارت تا پایان شهریور امسال برای پایش تصویری بیشتر در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: با استفاده از امکاناتی همچون نصب دوربین نزدیک به 35 درصد در وقوع تصادفات کاهش داشته ایم.
وی تاکید کرد: بیش از 70 درصد علل تصادفات، عوامل انسانی است.
وی افزود: تصادفات بیش از اینکه ناشی از وسایط نقیله و نقص جاده ای باشد، از عدم وجود فرهنگ رانندگی و فرهنگ ترافیک در بین رانندگان ناشی می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.