اصفهان؛

همکاری فرانسه و ایران در باره روش های جلوگیری از هدررفت آب

وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه گفت: آبیاری بارانی حدود 80 درصد از هدر رفت آب جلوگیری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،'سگولن روآیال' (Ségolène Royal)  در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در اکثر نقاط دنیا مشکل کم آبی وجود دارد، افزود: آبیاری بارانی حدود 80 درصد از هدر رفت آب جلوگیری می کند.
وی گفت : گرچه کشاورزان، دیر خود را با روش های نوین آبیاری هماهنگ می کنند ولی اگر کارشان را با روش های قبلی ادامه دهند، دیگر کشاورزی وجود نخواهد داشت.
وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه با اشاره به مشکلات کم آبی در کشورش گفت: در برخی موارد، آبیاری باغات و شُستن خودرو در کشور ما ممنوع شده است و شاید در مرحله اول مردم مخالف این اقدامات بودند ولی در سال های بعد از این نوع اقدامات تشکر کردند.
وی در باره مشکل کم آبی در اصفهان گفت: بدلیل دوری این استان از دریا، نمی توان از آب شیرین کن استفاده کرد و باید سیاست های محدود کننده در این استان اجرا شود.
روآیال، تنها راه حل باران زایی را کاشت درخت عنوان کرد و گفت: درختانی که به آب زیاد نیاز ندارند و نیز گونه های کم آبی که قدرت بازان زایی دارند باید کاشته شوند و در این راستا می توانیم تبادلات خوبی با ایران بویژه با استان اصفهان داشته باشیم.
وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه همچنین بر ایجاد نوعی خواهر خواندگی بین اصفهان و شرکت های فعال و تخصصی کشورش بمنظور انتقال فناوری های جدید تاکید کرد.
وی افزود: این امر می تواند در اتخاذ تصمیمات کارشناسانه و مبادله اطلاعات علمی و فنی در مباحثی همچون خشکسالی و آلودگی هوا نقش شایانی ایفا کند.
وزیر محیط زیست، انرژی و دریایی فرانسه پیش از حضور در اصفهان، در نشست خبری مشترکی با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست حضور یافت.
وی همچنین اعلام کرد: در ماه فوریه(بهمن/ اسفند) برای بررسی پیشرفت طرح ها به ایران بازمی گردد.
روآیال همچنین روز دوشنبه از دریاچه آب شور ارومیه در شمال غربی ایران بازدید کرد. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های دنیاست که خشکسالی آن را تهدید می کند.
این مقام فرانسوی و هیات همراه، روز گذشته وارد اصفهان شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.