اصفهان؛

فراخوان مشارکت مردمی برای کاشت نهال در هفته درختکاری

شهروندانی که تمایل به مشارکت در کاشت درخت در هفته درختکاری دارند، می‌توانند تا 5 اسفندماه سال جاری به شهرداری‌های مناطق مراجعه كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان، جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌گذاشتند.

احمد سلیمانی‌پور  با بیان اینکه امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهم‌تری در زندگی بشر ایفا می‌کنند، افزود: در یک حرکت فرهنگی درست در کشور، از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته درختکاری نام‌گذاری شده است که در این ایام مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: هر ساله تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای مشارکت در کاشت درخت در هفته درختکاری اعلام آمادگی می‌کنند، از این رو امسال نیز به افراد علاقمند برای کاشت درختان فرصت داده شده تا در قالب فراخوان مشارکت گروه‌های مختلف مردمی، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آن دسته از شهروندانی که تمایل به مشارکت در کاشت درخت در هفته درختکاری دارند، می‌توانند تا 5 اسفندماه سال جاری به شهرداری‌های مناطق مراجعه کنند.

سلیمانی‌پور خاطرنشان کرد: درختکاری علاوه بر این که امروزه از ضروریات زندگی بشر است و باید تلاش وافری در این زمینه صورت گیرد، در دین اسلام هم به این امر بسیار سفارش شده به طوری که رسول اکرم (ص) در مورد درختکاری و اهمیت آن فرمودند: «کسی که درختی بکارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد.»




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار