اهواز؛

اجرای عملیات نهالستان جدید در خرمشهر

شهردار خرمشهر از جانمایی و آغاز عملیات اجرایی محل پیشنهادی نهالستان جدید شهرداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدعلی دوایی‌فرد گفت: زمین نهالستان جدید به مساحت 3 هکتار در مجاورت رودخانه کارون است و با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در ایجاد فضای سبز، کاشت و پرورش نهال بوده، آبیاری صحیح و به موقع نهال بویژه در مناطق گرمسیر می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: از قابلیت های  موثر خرمشهر می توان به دارا بودن خاک مناسب و دسترسی به رودخانه کارون جهت تامین آب لازم در قطعه زمین نهالستان جدید اشاره کرد.

دوایی فر از آغاز تسطیح و خاک‌ریزی زمین نهالستان توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خبر داد و اظهار داشت: چنانچه طی برنامه زمان‌بندی شده پیش برویم و در صورت تامین اعتبار لازم این‌ طرح ظرف 3 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار خرمشهر خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح محصور کردن دیوار نهالستان با کاشت نهال خواهد بود که بلافاصله پس از آن فنس‌کشی می شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: در نهالستان جدید پیش‌بینی شده است که علاوه بر تامین نیاز شهرستان خرمشهر و دسترسی شهروندان به انواع نهال، این قابلیت ایجاد شود تا بتوان با تولیدات انبوه، سالم و مطمئن نهال، درخت و درختچه را به سایر شهرها صادر نمود.

پیش از این محل نهالستان شهرداری خرمشهر جنب بیمارستان ولی‌عصر(عج) بلوار شهدای سازمان آب بود و با توجه به اینکه این مکان از ظرفیت مناسبی برخوردار است احتمالا تبدیل به پارک بانوان گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.