ایلام؛

غرس 3 هزار نهال به یاد شهدا

سه هزار نهال به یاد شهدای استان ایلام در دره ارغوان غرس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ار ایلام، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: با توجه به هدف اصلی منابع طبیعی که توسعه سرانه جنگل های استان است، عملیات بیولوژیکی غرس سه هزار اصله نهال در دره ارغوان در نزدیکی شهر ایلام انجام شد.
 
 محمد پاکدل روز پنجشنبه در آیین غرس این تعداد نهال که همزمان با ششمین روز از هفته منابع طبیعی برگزار شد، گفت : این سه هزار اصله نهال از گونه بومی ارغوان است که به نیت سه هزار شهید استان ایلام در بالا دست سازه های آبخیزداری این دره غرس شد.

وی در خصوص هدف از این کار افزود: با توجه به اینکه در جریان سیل آبان امسال به بخش عمده ای از درختان بومی ارغوان این دره آسیب جدی وارد شد برای جبران یا کاهش خسارت های وارده به درختان دره ارغوان، این تعداد درخت با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این منطقه غرس شد.

پاکدل تاکید کرد: ترویج فرهنگ درختکاری و اهمیت به موضوع احیای جنگل ها، با مشارکت دیگر دستگاه ها و نهاد های مختلف دولتی و خصوصی از مهمترین سیاست های این اداره کل است که امروز با همکاری بنیاد شهید و در آستانه روز شهید (22 اسفند) این تعداد نهال برای پاسداشت یاد شهدای استان کاشت شده است.

وی با بیان اینکه افزایش کاشت و نگهداری درختان در جذب نزولات جوی، کاهش قدرت مخرب سیلاب و هدایت آنها به سفره های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک نقش مهمی دارند، یادآور شد: کاشت نهال و حفاظت از درختان باید به عنوان یک فرهنگ و وظیفه در بین عموم مردم ترویج یابد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این آیین از ایده اداره کل منابع طبیعی به علت غرس سه هزار نهال بومی در دره زیبای ارغوان، به نام و یاد شهدای استان از مسئولان این اداره کل قدردانی کرد.
 
سلمان رستمیان افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا امری ارزنده و واجب برای همه اقشار جامعه است و کاشت این تعداد نهال از سوی منابع طبیعی استان، به نوعی به این نهال ها تقدس خاصی بخشیده است چرا که هر نهال تداعی گر یک شهید است.

وی گفت : وجه اشتراک شهدا و درختان در زندگی بخش بودن این دو است، چرا که شهدا با مرگ خود به ما زندگی بخشیدند و خود نیز به حیات جاودان دست یافتند و سرسبزی درختان نیز مایه آرامش و زندگی بخش برای عموم جانداران است.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.