اصفهان؛

معرفی برگزیدگان سومین جشنواره نواهای انقلابی

آیین اختتامیه سومین جشنواره نواهای انقلابی با عنوان ترنم بیداری با معرفی نفرات برتر در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امروز آیین اختتامیه جشنواره نواهای انقلابی ترنم بیداری با حضور پرشور و استقبال گسترده کودکان، نوجوانان، دانش آموزان و خانواده‌های آنان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

مجتبی رضازاده با تبریک ایام‌الله دهه فجر به فرمایشی از مقام معظم رهبری در خصوص ساخت سرودی زیبا، اثرگذار و خوش مضمون برای افراد کم سن و سال اظهارکرد: می‌توان آموزنده‌ترین مفاهیم و نکات آموزشی را در قالب سرودی جذاب به کودک انتقال داد و باید دانست این شیوه آموزش در صورت اجرای صحیح دارای تأثیرگذاری و ماندگاری بیشتری برای فرزند می‌شود.

وی همچنین با اشاره به رشد بیش از 2 برابری گروه‌های شرکت‌کننده در سومین جشنواره نواهای انقلابی(ترنم بیداری) افزود: در حالی که در سال گذشته 23 گروه در این جشنواره حضور داشتند امسال شاهد شرکت 52 گروه در این رقابت فرهنگی بودیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به تعیین دو مقطع سنی ابتدایی و متوسطه به همراه بخش تک‌خوانی اشاره و بیان کرد: 24 مدرسه پسرانه و 18 مدرسه دخترانه در قالب دو رده ابتدایی و متوسطه و همچنین 10 تک‌خوان آقا در این جشنواره حضور داشتند که در موضوعاتی چون نهضت انتظار، انقلاب اسلامی (بصیرت، استکبارستیزی، غرور ملی)، ایثار و شهادت (شهدای انقلاب، دفاع مقدس، فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و مدافعان حرم) و نهضت مقاومت و بیداری به ارائه آثار خود پرداختند.

وی در مورد اهداف برگزاری سومین جشنواره نواهای انقلابی گفت: ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی با استفاده از ابزار هنر موسیقی، ایجاد شور و حماسه انقلابی برای نوجوانان و جوانان با اجرای گروه‌های سرود، تقویت روحیه اتحاد و صمیمت در قالب کنار هم قرار گرفتن نواهای مختلف از جمله اهداف برگزاری جشنواره ترنم بیداری به شمار می‌رود.

در ادامه برخی از گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره به ارائه آثار خود پرداختند که از آن جمله می‌توان به دبستان پسرانه شاهد امام رضا(ع)، دبستان دخترانه شاهد علی بن ابیطالب(ع)، دبیرستان دخترانه امام رضا(ع)، مجتمع ناشنوایان جبار باغچه بان و تک‌خوانی بهرام کاظمی اشاره کرد.

در بخش پایانی این مراسم نیز آیین تقدیر از منتخبین سومین جشنواره نواهای انقلابی(ترنم بیداری) اجرا شد و علاوه بر اهدای تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر به مربیان گروه‌های برتر، جوایزی نیز به دانش‌آموزان و اعضای گروه‌های برگزیده تقدیم شد.

در مقطع ابتدایی پسرانه جایزه نخست به دبستان شاهد امام رضا(ع) رسید و دبستان‌های لاجوردی و امام زمان (عج) به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در مقطع ابتدایی دخترانه نیز رتبه نخست از آن دبستان شاهد علی بن ابیطالب(ع) شد، جایگاه دوم به دبستان شهدای کرک رسید و دبستان شهید فخار به مقام سومی بسنده کرد.

در مقطع دبیرستان  پسرانه، «رویش» اول شد، دبیرستان شاهد اخوان ستوده به مقام دوم رسید و مدرسه سراج رتبه سوم را به خود اختصاص داد؛ در میان دبیرستان‌های دخترانه نیز «ابن سینا»، «جندقیان» از آران و بیدگل و «امام رضا» به ترتیب عناوین نخست به سوم رسیدند.

 در این جشنواره عنوان مربی برتر به شهرام محسنی تعلق گرفت و از بهرام کاظمی به عنوان پیشکسوت اجرای سرود و مربی باسابقه این رشته تقدیر شد؛ همچنین تجلیل از هیئت‌داوران و نماینده آموزش‌وپرورش بخش دیگری از این مراسم را به خود اختصاص داد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.