اصفهان؛

راهیابی 60 اثر به جشنواره امسال «بهشت در قاب تصویر»

39 مرکز فرهنگی از پنج شهرستان استان اصفهان و در مجموع 80 نفر در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند که 205 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر سومین جشنواره «بهشت در قاب تصویر» امروز در نشست خبری سومین جشنواره بهشت در قاب تصویر اظهار کرد: این جشنواره سه سال پیش با هدف افزایش کیفیت تولیدات رسانه‌ای هیأت‌ها و مراکز فرهنگی برای اولین در کشور شکل گرفت تا منعکس‌کننده محصولاتی باشد که از دل مردم و بدون سفارش و بودجه دولتی تولید شده است.

محمدرضا شیخ بهایی با اشاره به اینکه امسال بخش مستقل از جشنواره حذف شده است، افزود: از آنجا که به دنبال برندسازی در جشنواره بودیم، در این دوره تنها تولیدات مراکز فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته که البته موجب ریزش آثار شده است.

دبیر سومین جشنواره بهشت در قاب تصویر تصریح کرد: در این دوره  205 اثر به دبیرخانه ارسال شده که از این میان 60 اثر به بخش مسابقه راه یافته‌اند.

شیخ بهایی با بیان اینکه آثار استان‌های دیگر از بخش رقابتی جشنواره حذف شده‌اند، یادآور شد:39 مرکز فرهنگی از پنج شهرستان استان و در مجموع 80 نفر در این دوره جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: 12 انیمیشن و اینفوموشن، 30 اثر داستانی، 46 مستند، 43 نماهنگ و 41 نواهنگ به سومین جشنواره بهشت در قاب تصویر راه یافته‌اند که اختتامیه آن جمعه ساعت 19 در تالار هنر برگزار می‌شود.

 دبیر سومین جشنواره بهشت در قاب تصویر به اکران آثار جشنواره هم اشاره کرد و گفت: از روز پنجشنبه درهیأت‌های مذهبی اکران آثار دوره سوم آغاز می‌شود که در فرهنگسرای پایداری نیز به صورت منسجم این اتفاق خواهد افتاد.

شیخ بهایی با اشاره به برگزاری 4 کارگاه آموزشی در حاشیه جشنواره، یادآور شد: داوری امسال آثار جشنواره بر عهده سید جلال اشکذری، مهدی نقویان، مهدیار عقابی، امیرعباس ربیعی و مصطفی حیدری بوده است و در هر بخش از سه اثر برگزیده تقدیر به عمل می‌آید.

وی از جایزه ویژه هیأت‌های برگزیده هم خبر داد و افزود: با توجه به شاخص‌هایی چون قدرت انعکاس محتوای هیأت‌ها به مردم، ورود به مستند شاخص و غیر گزارشی، ورود به اثر تولید داستانی، میزان رشد و توسعه فعالیت رسانه‌ای و کمک به سایر هیأت‌ها در ارتقای سطح کیفی آثار در این جشنواره از هیأت‌های برگزیده تجلیل خواهد شد.

در ادامه این نشست مصطفی حیدری دبیر دومین جشنواره بهشت در قاب تصویر به ارائه گزارشی از عملکرد دوره دوم جشنواره پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته بیش از 473 اثر حضور داشتند که امسال با توجه به حذف بخش مستقل کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته بخش ویژه‌ای به شهدای غواص و اربعین اختصاص داده شده بود، افزود: در اختتامیه مراسم از 10 مستند برتر، 8 فیلم کوتاه داستانی، 7 نماهنگ تصویری و 3 پویانمایی برتر تقدیر به عمل آمد.

رئیس مرکز تخصصی سینما استفاده از نام بهشت برای این جشنواره را به سبب ماهیت تولیدات آن در جلسات روضه و هیأت‌ها دانست و گفت: از آنجا که هیأت‌ها برای مراسم‌های آئینی و اطلاع‌رسانی خود از نماهنگ و تصویر استفاده می‌کنند، این جشنواره که هدف رقابتی نیز نداشته، می‌تواند به افزایش کیفیت آثار کمک کند.

حیدری تأکید کرد: پیشنهادات ملی برگزار شدن جشنواره را به دلیل مغایرت با اهداف استانی آن تاکنون رد کرده‌ایم و آثار دیگر استان‌ها نیز در بخش خارج از مسابقه اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 مجموعه بزرگ تربیتی در اصفهان فعال است، خاطر نشان کرد: در طول 3 سال برگزاری این جشنواره تلاش شده تا این مراکز درگیر فعالیت رسانه‌ای شوند که بازخوردی خوبی را هم شاهد بوده‌ایم؛ البته نیاز است تا شهرستان بیشتر در این حوزه فعال شوند.

وی در پایان یادآور شد: در حاشیه اختتامیه جشنواره امسال بخشی از عکس‌های برگزیده هیأت‌های سطح شهر به نمایش در می‌آید.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.