اصفهان؛

قرارگرفتن کاشان در جمع 5 نامزد نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در سومین دوره جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، شهرستان کاشان در جمع پنج نامزد نهایی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی جوادی مقدم امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جشنواره سوم، 102 شهر متقاضی پایتخت کتاب بودند که با توجه به کیفیت اجرای طرح های ترویج کتابخوانی و اشاعه فرهنگ مطالعه، کاشان در میان پنج نامزد نهایی معرفی شده است و آئین پایانی این جشنواره در دوم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نیازمند برنامه ریزی جدی برای مدت زمانی بیش از یک دهه است و برگزاری جشنواره‌ های ترویج کتابخوانی، رقابت مبارکی است که در سه سال گذشته اتفاق افتاده و حتی به روستاهای کشور، سرایت کرده است.

وی با اشاره به این که حدود یک هزار روستای کشور در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کردند بیان کرد: برگزاری سه جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، روستاها و عشایر دوستدار کتاب و جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله طرح هایی بود که در دولت تدبیر و امید با هدف ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگی جامعه اتفاق افتاد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در سال جاری با جلب مشارکت دستگاه های دولتی و غیر دولتی تلاش کردیم در قالب 130 برنامه و طرح، فعالیت ترویج کتابخوانی را از مدرسه و مسجد و اداره ها تا مهد کودک و تاکسی تلفنی در شهرستان کاشان توسعه و گسترش بدهیم.

وی اظهار داشت: سه شنبه گذشته، روسای اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی 20 شهر نامزد مرحله نیمه نهایی، در جلسه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح ها و برنامه های خود در یک سال گذشته دفاع کردند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار