اصفهان؛

آغاز به کار نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند زنده رود

نخستین جشنواره فیلم کوتاه مستند 'زنده رود'، عصر امروز در مراسمی در گلستان شهدای اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این مراسم از مقام شهیدان سجاد ناجی، سیداصغر طبر اصفهانی و حسن ارکدبستانی بعنوان سه شهید مستند ساز اصفهانی تجلیل شد.
دبیر جشنواره زنده رود در این مراسم گفت: شهدا مهمترین درس را به جامعه ما ارائه کردند و آن درس ایثار و ایستادگی بود.
رضا دهقانی افزود: اگر یک روز شهدا با اسلحه از مرزهای کشور دفاع کردند امروز باید با قلم و رسانه از این مرزها دفاع کرد.
وی ادامه داد: امروز دشمن از رسانه و تصویر بعنوان ابزار مقابله با اهداف انقلاب اسلامی بهره گیری می کند و ما نیز باید با همین ابزار به جنگ دشمن برویم.
وی خاطرنشان کرد: شهدای رسانه و شهدای مستندساز، بهترین الگوهای ما برای حرکت در این مسیر هستند.
دبیر اجرایی این جشنواره نیز  اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه با موضوع 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' برگزار شده است.
نرگس صابری افزود: 400 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که پس از بازبینی و داوری اولیه 45 اثر شامل 31 اثر در بخش آزاد و 14 اثر در بخش ویژه برای اکران انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: آثار منتخب در روز روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مجموعه فرهنگی فرشچیان شهر اصفهان از ساعت 8 تا 22 اکران خواهد شد.
صابری افزود: مراسم اختتامیه جشنواره نیز پنجشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: بهترین کارگردان، بهترین پژوهشگر، بهترین تدوینگر، بهترین تصویربردار، بهترین صدابردار، بهترین نویسنده گفتار متن و فیلم منتخب ویژه هیات داوران، در دو بخش آزاد ملی و ویژه با دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی تجلیل می شوند.
این جشنواره در بخش ملی با موضوع آزاد و در بخش‌ ویژه با موضوع گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، نقش اقتصاد دانش بنیان در رونق اقتصادی، نقش و جایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی، بخش سینمای مهاجرت با موضوع فیلم های مستند مربوط به فیلم سازان مهاجر و بخش بین الملل(غیررقابتی) با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای مستند جهان و ایجاد روابط موثر برون مرزی برای ایجاد تعاملات مشترک، برگزار شده است.
تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آکادمیک و ایجاد زمینه کسب تجربه برای فیلم سازان خلاق، متفکر و خوش ذوق،تثبیت جایگاه فیلم مستند کوتاه بعنوان سینمای مستقل و آینده گرا، بازاریابی، بازارسازی و عرضه اقتصادی فیلم به نفع تولیدکنندگان فیلم کوتاه و توسعه و رونق بازار کسب و کار داخلی با تکیه بر نیروی انسانی بومی و ایرانی، از مهمترین اهداف این جشنواره اعلام شده است.
حداکثر زمان مستندهای تولید شده برای شرکت در این جشنواره در بخش آزاد 30 دقیقه و در بخش ویژه 45 دقیقه است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.