اصفهان؛

اجرای 700 برنامه فرهنگی و اجتماعی به مناسبت دهه فجر در کاشان

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان از اجرای 700 برنامه فرهنگی، اجتماعی، افتتاح و کلنگ‌زنی زیر نظر 11 کمیته به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مؤمنیان  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 28 شهید انقلاب و 2700 شهید دفاع مقدس کاشان اظهارکرد: این ایام یادآور خاطرات شیرین و دلپذیری از دوران انقلاب پس از سال‌ها جور و ظلم و ستم رژیم ستم‌شاهی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به دلیل برخورداری از اصولی استوار و محکم و متفاوت از سایر انقلاب‌های دوران معاصر از جمله خواست مردم برای اجرای احکام اسلامی، با قدرت تثبیت شد و تمامی تهدیدها و تحمیل جنگ برای فروپاشی این انقلاب اشتباه از آب درآمد.

فرماندار شهرستان کاشان گفت: 38 بهار از عمر انقلاب می‌گذرد و مسیر انقلاب به رغم وجود برخی ضعف‌ها در این مسیر، به درستی و مبتنی بر منویات امام و مقام معظم رهبری پیموده شده و آنچه امروز به عنوان اقتدار نظام یاد می‌شود و پیشرفت‌های علمی، توان هسته‌ای و موشکی، پهباد و هوا و فضا و مذاکرات هسته‌ای حاصل تلاش و مجاهدت‌های عزیزانی است که جان و مال خود را در راه اعتلای این نظام فدا کردند.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و احکام دینی عنوان کرد: انقلابی که با نثار خون صدها هزار شهید به دست آمده از نعمت‌های الهی است و ما به عنوان متولیان اجرایی در این نظام موظف به پاسداشت پیام‌ها و روشن نگه‌داشتن شمع انقلاب هستیم.

مؤمنیان به تشکیل ستادهای متعدد گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر به منظور برنامه‌ریزی جهت اجرای جشن‌ها، محافل و برنامه‌های مختلف در نظر گرفته‌شده برای این دهه از دو ماه قبل در بخش‌ها، شهرها  و روستاهای مختلف این شهرستان اشاره و بیان کرد: 11 کمیته شامل کمیته مساجد، قرآن و تشکل‌های دینی با 28 برنامه، کارگری، کارآفرینی و اصناف با 14 برنامه، ایثارگران و بسیج با 16 برنامه، اساتید و دانشجویان با 10 برنامه، فرهنگی و هنری انجمن‌ها و کانون‌های مساجد با 11 برنامه زیر نظر ستاد گرامیداشت دهه فجر تشکیل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگیان و دانش آموزان با 21 برنامه، ورزش و جوانان با 92 برنامه، زنان و خانواده با 21 برنامه، فضاسازی و تزئینات شهری با 21 برنامه و کمیته افتتاح پروژه‌ها با 76 برنامه و کمیته روستایی و بخش‌ها با 37 برنامه از دیگر کمیته‌های تشکیل‌شده زیر نظر این ستاد برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر کاشان هستند.

فرماندار کاشان اذعان داشت: این کمیته‌ها اجرای 700 برنامه فرهنگی و اجتماعی شامل غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، عطرافشانی حرم مطهر امام راحل توسط بسیجیان این شهرستان، همایش‌های اقتدار و شکوه بسیجیان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و دیگر برنامه‌ها را بر عهده دارند.

وی افتتاح نمایشگاه سراسری کتاب با حضور 300 ناشر و 40 هزار عنوان کتاب در 170 غرفه واقع در مصلای بقیه‌الله الاعظم(عج)، کنگره بزرگداشت سردار شهید محمود خادمی و هزار 700 شهید شهرستان کاشان، برگزاری نماز وحدت مسئولان و نهادها، افتتاح خانه‌های ورزش در 6 روستا و دیگر برنامه‌های هنری، فرهنگی و مذهبی و آذین‌بندی شهری و روستایی را نیز از دیگر برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه فجر کاشان برشمرد.

مؤمنیان با اشاره به افتتاحیه‌ها و کلنگ زنی پروژه‌ها در دهه فجر تصریح کرد: 347 طرح با اعتباری افزون بر 3 هزار و 400 میلیارد ریال همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها در 12 سرفصل تحت عناوین عمران و بهسازی شهری و روستایی، آموزشی، اشتغال‌زایی، برق و انرژی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، کشاورزی،  آب و فاضلاب، مخابراتی، ورزش و جوانان، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اوقاف و امور خیریه و تعاون و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون استاندار و فرماندار کاشان با اشاره به رشد 6.53 درصدی از نظر تعداد و 5.29 درصدی افزایش از نظر اعتبارات طرح‌ها نسبت به سال گذشته گفت: برای اجرایی شدن این طرح‌ها 37 درصد از اعتبارت دولتی در قالب استانی و ملی و 63 درصد از سوی بخش خصوصی و صنایع داخلی هزینه شده است.

وی افتتاح طرح برق‌رسانی به روستای یحیی‌آباد به عنوان آخرین روستای بدون برق کاشان و طرح گازرسانی به روستای نابر و منطقه سعدآباد به عنوان آخرین روستای بدون گاز این شهرستان را از جمله طرح‌های افتتاحی برشمرد.

مؤمنیان همچنین در ارتباط با اعتبارات تملک دارایی شهرستان کاشان اظهار کرد: کل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بخش استانی و قانون متوازن‌سازی 31 میلیارد تومان بوده که در 6 ماه نخست امسال 45 درصد آن تخصیص‌یافته و در بخش مدیریت بحران نیز 5.4 میلیارد تومان اعتبار تاکنون اختصاص داده‌شده است؛ این اعتبارت نسبت به سال گذشته 101 درصد رشد داشته است.

به گفته فرماندار کاشان در طول عمر دولت تدبیر و امید بیش از 43 میلیارد و 195 میلیون تومان در قالب طرح‌های عمرانی و خدماتی در 69 روستای شهرستان کاشان و یک هزار و 25 میلیارد تومان تحت عنوان اعتبارات ملی، استانی و اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان هزینه شده است.

وی با اشاره به گستردگی و تنوع حوزه صنعتی در کاشان و شرایط رکودی که برای صنایع به‌واسطه غفلت‌ها و تحریم‌های گذشته به وجود آمد تصریح کرد: در بسته حمایتی صنایع دولت در این بخش 16 هزار میلیارد تومان برای صنایع کشور در نظر گرفته شد که از این مقدار یک هزار میلیارد تومان سهم استان اصفهان شد و با تلاش‌های صورت گرفته 25 درصد این اعتبار معادل 240 میلیارد تومان برای حمایت از صنایع کاشان مصوب شد.

مؤمنیان تأکید کرد: 383 طرح در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 240 طرح بررسی و برای دریافت تسهیلات مورد پذیرش واقع شدند که از این تعداد 75 طرح تاکنون تسهیلاتی معادل 74 میلیارد و 54 میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سامانه رصد اشتغال کاشان نیز سهمیه تعهد اشتغالی که برای سال 95 در نظر گرفته‌شده بود تاکنون به طور کامل و به میزان 101 درصد محقق شده و امید است تا پایان سال این عدد به 120 درصد برسد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار