اصفهان؛

انقلاب اسلامی به معنای ایجاد تحولات براساس دین است

امام جمعه اصفهان گفت: انقلاب اسلامی به معنای شورش و برکنارکردن گروهی از حاکمیت نیست بلکه به معنای ایجاد تحول در جامعه براساس دین اسلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد  دیشب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه عبرت ایران در اصفهان با تبریک فرارسیدن دهه فجر افزود: انقلاب از نظر لغت به معنای دگرگون شدن و یا برگشت است و از نظر اصطلاح سیاسی یعنی شورش و یک اقدام جمعی برای برکنارکردن گروهی از حاکمیت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: گاهی انقلاب ها در تحولات سیاسی جهان به پیروزی رسیده و یا بی نتیجه و نافرجام به پایان رسیده است.
وی افزود: اما انقلاب اسلامی به معنای شورش و برگشت نیست و تنها برای برکنارکردن عده ای از قدرت و حکومت شکل نگرفت بلکه به معنای ایجاد تحول در جامعه براساس دین و اسلام و عبور از اسلام آمریکایی و رسیدن به اسلام ناب محمدی انجام شد.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه عده ای فکر می کنند انقلاب تمام شده و تنها برای همان دوران مبارزات بوده است، افزود: این عده، معنی واقعی انقلاب اسلامی را نفهمیده اند و نمی دانند که انقلاب اسلامی یک جریان ممتد و ادامه دار است.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی یعنی رویش اسلام و هر جامعه ای که انقلاب اسلامی برپا کرده است باید همواره روحیه انقلابی داشته باشد و مسلمان بماند.
وی افزود: اینکه گفته می شود انقلابی بمانید و انقلابی گری کنید یعنی همواره برای حفظ تحول ایجاد شده در جامعه براساس اسلام باید تلاش شود و از بازگشت روحیه جامعه به تفاوتی، خمودگی و طاغوت جلوگیری شود.
امام جمعه اصفهان افزود: در انقلاب اسلامی همواره باید روحیه الهی ، اسلامی و بیداری مردم حفظ شود زیرا حالت اسلامی از بین رفتنی نیست و یک انقلابی مسلمان نسبت به مسلمانان بی تفاوت نیست.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ایجاد تحول جامعه به سمت اسلامیت و انسانیت است، افزود: کسی که می خواهد انقلابی باشد باید انقلابی گر هم باشد و مردم را نیز به انقلاب اسلامی دعوت کند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم های گرامیداشت دهه فجر، افزود: هدف از برگزاری این جلسات، حفظ انقلاب و روحیه انقلابی گری است.
وی با بیان اینکه برگزاری این برنامه ها موجب می شود تا جوانان و نسل جدید با انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند، افزود: جوان ها باید بدانند که انقلاب اسلامی با هدف مال اندوزی و خوشگذرانی شکل نگرفت بلکه براساس اهداف متعالی اسلام ایجاد شد.
امام جمعه اصفهان افزود: انقلاب اسلامی همانند دین اسلام سه اصل دارد و هر گروهی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب این سه اصل را قبول داشته باشد، انقلابی است.
وی پایبندی به ' قانون اساسی ' ، 'ولایت فقیه'، 'دشمن شناسی و ایستادگی مقابل دشمن' را سه اصل انقلاب اسلامی دانست و افزود: هر کس یا هرگروهی در بدنه نظام به این سه اصل اعتقاد نداشته باشد، انقلابی نیست.
نمایشگاه موزه عبرت ایران سه شنبه شب با حضور مسئولان محلی، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از پیشکسوتان و مبارزان انقلاب اسلامی در دوره رژیم ستم شاهی، در اصفهان گشایش یافت.
در این نمایشگاه که همزمان با 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گشایش یافت، ساختمان بازداشتگاه کمیته مشترک خرابکاری ساواک و شهربانی رژیم شاهنشاهی شبیه سازی شده و صحنه های مربوط به شکنجه زندانیان در سال های ۵۰ تا ۵۷ بازسازی شده است.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.