جشنواره ملی آه و آهو در دارالمومنین کاشان آغاز شد

حال وهوای شهر گل محمدی کاشان با آغاز جشنواره آه و آهو رضوی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ جشنواره ملی آه وآهو دقایقی قبل با پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام ونقاره زنی همزمان با میلاد حضرت معصومه در شهر گل محمدی کاشان آغاز شد.

جشنواره ملی آه و آهو در دارالمومنین کاشان آغاز شد

 این آیین باشکوه افتتاحیه که با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی،نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان همراه با نزول قطرات باران رحمت الهی آغاز شد حال وهوای معنوی و رضوی خاصی به حاضران در مراسم بخشید.


جشنواره ملی آه و آهو در دارالمومنین کاشان آغاز شد

نقاره زنی خادمان جوان آستان آقا علی عباس وحضرت محمد(علیها السلام) که پیراهن سفید و حمایل سبز متبرک ومنقش به یا فاطمه معصومه سلام الله علیها بر تن و سینه داشتند مروارید اشک را بر سیمای عاشقان ثامن الحجج وارادتمندان خاندان اهل بیت علیهم السلام جاری کرد و دست توسلشان را از کاشان به پنجره فولاد در حرم رضوی دخیل بست.

ورود پرچم سبز گنبد رضوی در دستان خادمان آستان علی بن امام محمد باقر (ع) و پرچم گردانی با نوای زیبای یا علی موسی الرضا (ع) که تمام حضار همنوایی می کردند، عطر صلوات بر محمد وآل محمد و رایحه خوشبوی اسفند و عود اشک شوق را بر چشمان ارادتمندان و عاشقان امام ريوف جاری کرد.

جشنواره ملی آه و آهو در دارالمومنین کاشان آغاز شد

نوای اشعار،  ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم تا قیامت ای رضا جان سر ز خاکت برندارم منم خاک درت غلام ونوکرت مرا از در مران به جان مادرت علی موسی الرضا (ع) بر لب سید علی مسعودی نیا خادم حرم رضوی همراه با پرچم گردانی گنبد حرم رضوی ترا با پای دل به مشهدالرضا برد و زایر شمس الشموس می کرد.

برپایی نمایشگاه آه و آهو با غرفه های دعای باران امام رضا، ضمانت آهو، آثار معرق ومنبت از احادیث رضوی وصلوات خاصه، مشاوره، پرسش و پاسخ،  خادمان کودک و غرفه هر شب یک روایت یک بیعت در قالب بیعت رضوی نوجوانان، المان های سقاخانه،  انگشتر ومهر وتسبیح و نمونک حرم رضوی از برنامه های جنبی این جشنواره است که بر زیبایی و شکوه ومعنویت این برنامه فرهنگی هنری ملی افزوده است.

این جشنواره هم اکنون با اهتزاز پرچم گنبد سبز رضوی ونورافشانی در محل جشنواره ملی آه و آهو ودیگر ویژه برنامه های متنوع فرهنگی هنری در حال اجرا است.

جشنواره ملی آه و آهو در دارالمومنین کاشان آغاز شد


شایان ذکر است هشتمین دوره جشنواره ملی آه و آهو به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان همزمان با دهه کرامت از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در 11 شب تا شام میلاد ثامن الحجج(14 تا 24 مرداد) با همایش های مختلف و متنوع طب رضوی،  خانواده رضوی، کودکان رضوی،  اشعار ونواهای رضوی اجرا می شود.

این جشنواره با برگزاری جشن ملی زیر سایه خورشیدهمزمان با سراسر کشور در 31 استان با حضور خادمان رضوی در کاشان به کار خود پایان می دهد.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.