اهواز؛

کلنگ زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح زردشت و تعریض پل کیان‌آباد

امروز با حضور استاندار خوزستان کلنگ پروژه تقاطع غیرهمسطح جانباز منطقه زردشت و تعریض پل کیان‌آباد در اهواز به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تقاطع غیرهمسطح جانباز(زردشت) یکی از گره‌های طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اهواز است که دسترسی شمال به جنوب را در محدوده کیان‌شهر، مهرشهر و میدان صیاد شیرازی به سمت شمال تامین می‌کند.

کوی زردشت به علت واقع بودن در منطقه‌ای بن‌بست، فاقد دسترسی مناسب برای تردد است و با اجرای این پروژه، مسیر دسترسی اهالی کوی زردشت ایجاد خواهد شد.

اعتبار پروژه تقاطع غیرهمسطح جانباز و تعریض پل کیان‌آباد 103 میلیارد ریال است. در این پروژه حدود 6 هزار مترمکعب عملیات بتنی، حدود 750 تن  آهن‌آلات و میلگرد برای عملیات فلزی و 18 هزار تن عملیات خاکی انجام خواهد شد.

در پروژه تقاطع غیرهمسطح جانباز دو دهانه 16متری با دو مسیر سه‌خطه و در مجموع 6 خط عبور و مرور احداث خواهد شد. عرض این پروژه 33متر است و این پروژه مکمل پل نهم خواهد بود و موجب می‌شود که به موازات جاده ساحلی کیانپارس، یک مسیر دسترسی دیگر از شمال به جنوب ایجاد شود.

همزمان با احداث تقاطع غیرهمسطح جانباز، پل کیان‌آباد نیز بدون مسدود شدن، به میزان 12متر تعریض خواهد شد و با توجه به افزایش حجم ترافیک در این پل، دو خط تردد به پل افزوده خواهد شد.

مدت اجرای این پروژه در قرارداد 18ماه پیش‌بینی شده و اعتبارات و اجرای آن توسط شهرداری اهواز تامین خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.