افتتاح و کلنگ زنی پنج پروژه با 15 میلیارد و 500 میلیون تومان در ارس

همزمان با دهه فجر چهار پروژه تولیدی و عمرانی با ارزش 15 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح شد.

افتتاح و کلنگ زنی پنج پروژه با 15 میلیارد و 500 میلیون تومان در ارس
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  تبریز؛مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های این منطقه گفت: استقلال سیاسی و اقتصادی نیازهای مهم کشور در قبل از انقلاب بود. 

محسن خادم عرب باغی گفت: قبل از انقلاب مایحتاج ملت از کشورهای مختلف وارد کشور می شد اما امروز در سایه عمل به شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شاهد تولید و صادرات همان محصولات هستیم.

وی خودکفایی در صنایع مختلف نظامی و غیرنظامی را عوامل مهم در موفقیت و توسعه همه جانبه هرکشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: مناطق آزاد ایران نیز برپایه همین اصول ایجاد شده اند تا مسیر خوداتکایی، خودکفایی، توسعه و رونق اقتصادی را هموار کرده و الگویی برای کل کشور باشند.

عرب باغی در ادامه ضمن دفاع از عملکرد مناطق آزاد بعنوان اهرم های توسعه اقتصادی، با بیان اینکه خودکفایی و اهداف اقتصاد مقاومتی در ارس محقق شده است، گفت: بزودی با اتمام عملیات احداث دو کارخانه جدید، شاهد کاهش محسوس واردات برخی کالاها در کشور خواهیم بود.

وی افزود: صنایع فعال و در حال احداث در بخش های سبک، نیمه سنگین و سنگین در این منطقه، با رویکرد صادراتی و با بهره مندی از تکنولوژی نوین جهان سرمایه گذاری شده و زمینه لازم برای حضور محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی فراهم شده است.

مدیرعامل ارس عرضه محصولات ایرانی در بازارهای خارجی را افتخاری بزرگ برای مدیران انقلابی دانست و گفت: در سایه هزینه های جانی و مالی در به ثمر رسیدن انقلاب و دفاع جانانه در جنگ تحمیلی، عزت و اقتدار ملی جایگزین خفت در عرصه های ملی و بین المللی شده است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع می باشد.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نیز در این مزاسم گفت: نباید فراموش کنیم استقلال و آزادی ایران بی نظیر است.

محمد حسن نژاد گفت: بالاترین رده استقلال هر کشور استقلال سیاسی است و بعد از انقلاب علاوه بر این مهم، استقلال اقتصادی و آزادی کشور و ملت نیز تححق پیدا کرد.

وی افزود: عزت ملت ایران با اتکا به انقلابیون و عمل به شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به دست آمده است.
حسن نژاد گفت: در کنار انتقادهایی که به برجام دارم باید اذعان کنیم ابرقدرت های دنیا مجبور به مذاکره و زانو زدن در برابر ایران شدند و این عزت و سربلندی هر ایرانی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در زمینه استقلال سیاسی و نظامی پیشرفت های خوبی داشته ایم، گفت: برای دستیابی به استقلال اقتصادی باید تلاش های بیشتر انجام شود.

وی افزود: ارس بعنوان نسل دوم مناطق آزاد ایران، بعد از تلاش های بی وقفه از سال 1392 تاکنون و کسب عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران در این مدت، توانسته تحول اقتصادی ملموس و مشهود در این منطقه ایجاد کند.

وی به بودجه بیش از 200 میلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد ارس و هزینه در بخش های عمرانی و زیربنایی اشاره کرد و گفت: این رقم در آذربایجان شرقی نظیر ندارد و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

کارخانه تولید روسری با پنج میلیارد و 957 میلیون تومان، تعریض جاده کلیسا-ادامه پارک کوهستان تا کاروانسرای خواجه نظر با سه میلیارد و 200 میلیون تومان، گلخانه تولید گل رز هلندی با شش میلیارد تومان، گلخانه تولید توت فرنگی با 370 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده می باشد.


انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.