بیرجند؛

عضویت بیش از 157 هزار نفر در شرکت های تعاونی خراسان جنوبی

بیش از 157 هزار نفر در خراسان جنوبی عضو شرکت های تعاونی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:در خراسان جنوبی 206 شرکت تعاونی وجود دارد که اعضای آن بیش از 157 هزار نفر است و برای 835 نفر اشتغال زایی مستقیم داشته است. عضویت بیش از 157 هزار نفر در شرکت های تعاونی خراسان جنوبی

اسفندیاری با بیان اینکه حدود 2 هزار و 400 روستا تحت پوشش شرکت های تعاونی هستند، افزود:7 اتحادیه استانی، 7 اتحادیه شهرستانی، 57 شرکت تعاون روستایی،76 شرکت تعاونی کشاورزی،18 شرکت تعاونی زنان روستایی، یک اتحادیه تعاون زنان روستایی و 34 شرکت تعاونی تولید روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد .

وی با بیان اینکه کار و رسالت سازمان خرید محصولات کشاورزی،توزیع نهال و بذر و فراهم کردن ماشین آلات است،گفت:در سال جاری 175 هزار تن گندم و 15 هزار تن جو به صورت تضمینی و پنبه،انار و زرشک به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، صندوق مهر کارآفرینی کارکنان امید در خراسان جنوبی راه اندازی شده است،افزود: تا کنون به 11 شرکت تعاونی وام کم بهره و یا حتی با بهره صفر درصد داده شده است.

در این دیدار دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی با بیان اینکه هر فعالیتی باید پروانه فعالیت داشته باشد،گفت: در بخش کشاورزی نیز پیگیری هایی انجام شده است تا هر کشاورز پروانه فعالیتی مشابه پروانه کسب بگیرند و از مزایای آن استفاده کنند.

محمدی با بیان اینکه با دریافت پروانه فعالیت کشاورز هویت می گیرد،افزود:با داشتن این پروانه کشاورزان می توانند از مزایای معافیت بیمه سهم کارفرما ،بخشودگی مالیاتی و سایر مزایا استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت های تعاونی روستایی زنان خراشاد نیز در این دیدار گفت: شرکت تعاونی زنان خراشاد اولین شرکت تعاونی با بیشترین اشتغال زایی است که 300 نفر در آن فعالیت می کنند.

ذاکریان با بیان اینکه این شرکت تعاونی در زمینه ی صنایع دستی،محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی فعالیت می کند،افزود: با اینکه محصولات این شرکت به سایر استان ها صادر می شود اما پیگیر تعامل با کشور های خارجی برای صادرات محصولات شرکت به کشور های همسایه نیز هستیم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.