بیرجند؛

نقش گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی

مدیر پروژه ی دهکده گیاهان دارویی گفت: گیاهان دارویی در راستای اقتصاد مقاومتی در دهکده گیاهان دارویی کشت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیر پروژه ی دهکده گیاهان دارویی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزء 5 استان برتر در زمینه ی گیاهان دارویی است و زمانی که از این ظرفیت برای تولید ملی و به کارگیری کشاورزان استفاده شود،می تواند گامی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

مهندس پویان با بیان اینکه مقوله ی گیاهان دارویی مستلزم رویکرد جهانی است،افزود: مراکز زیادی در زمینه ی گیاهان دارویی در خراسان جنوبی فعالیت می کنند اما این مراکز برای رفاه و بهبود وضع معشیتی جامعه هدف مانند کشاورزان اقدام مؤثری نکرده اند.

وی با بیان اینکه تحقیقی در حدود هزار صفحه در زمینه ی گیاهان دارویی انجام شده است و به زودی چاپ می شود،گفت: در دهکده گیاهان دارویی بذر را به کشاورز می دهیم تا کشت کند، سپس فرآوری کرده و با برند ملی توزیع می کنیم.

مدیر آموزش،نظارت وبرنامه ریزی آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در این دیدار افزود:در جهاد دانشگاهی دو سیاست آموزش بلند مدت و کوتاه مدت دنبال می شود که در بخش کوتاه مدت، بازار کار رصد شده و پس از نیاز سنجی ،مرتبط با آن دوره های مختلفی گذاشته می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در بحث گیاهان دارویی،دوره های آموزشی مختلفی گذاشته شده است،گفت: جهاد دانشگاهی سعی دارد با گذاشتن دوره های مفید و مؤثر،در راستای اهداف جامعه،مانند سبک زندگی اسلامی قدم بردارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.